یکشنبه 28 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اسرائیل: اعراب باید در مقابل ایران تجهیز شوند

moshe-yaloon.jpg
تایمز آو اسرائیل نوشت: موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل با انتقاد از توافق هسته ای حاصل شده بین ایران و قدرت های جهانی اعلام کرد کشورهای عربی نیز در پی تجهیز بهتر خود بر خواهند آمد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، وی افزود: یکی از پیامدهای توافق بدی که روز سه شنبه بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک حاصل شد، این است که ایران در حال حاضر کشوری است که در آستانه هسته ای شدن قرار گرفته است.

موشه یعلون در گفتگو با کانال دو اسرائیل گفت قدرت های جهانی ثابت کرده اند در انجام مذاکرات نمی توانند به راه های موثری متوسل شوند و ایران نیز ثابت کرده است که می تواند در مذاکرات هر چه را می خواهد، به دست آورد.

وی افزود اسرائیل باید خود را با چالش جدید تطبیق دهد از جمله با تضمین باقی نگه داشتن گزینه نظامی بر روی میز. او خاطر نشان کرد: «با وجود دشمنی همانند ایران، باید یک گزینه نظامی نیز وجود داشته باشد. این اسرائیل است که باید آماده دفاع از خودش باشد.»

او تصریح کرد اسرائیل در حال حاضر باید با آمریکا وارد مذاکره شود. این در حالی است که اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا قرار است هفته آینده به تل آویو سفر کند .

او گفت کشورهای عربی نیز «باید به صورت موثرتری علیه خطرات ناشی از ایران در حال حاضر، تجهیز شوند.»

یعلون با اشاره به مفاد توافق نامه هسته ای که بر اساس آن زیرساخت های هسته ای ایران دست نخورده باقی می ماند گفت به تأخیر انداختن گزینه رویارویی از سوی قدرت های به رهبری آمریکا تا دوره ریاست جمهوری بعدی یا نسل بعدی یک اشتباه بوده است.

یعلون گفت : «تلاش برای جلوگیری از وقوع یک درگیری و به تأخیرانداختن آن برای یک دهه یا نسل بعد قابل قبول نیست.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با دفاع از موضع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مقابل مخالفان که می گویند اسرائیل در تلاش برای وادار کردن قدرت های جهانی برای رسیدن به «توافقی بهتر» ناکام بوده است، گفت اسرائیل و نتانیاهو سبب شدند تحریم های سخت گیرانه ای علیه تهران اعمال شود و در نهایت این اقدام بود که سبب شد ایران بر روی میز مذاکره حاضر شود.

وی افزود: «اگر تلاش های اسرائیل طی سال های اخیر نبود تحریمی علیه ایران اعمال نمی شد.»

او در عین حال گفت اما قدرت های جهانی در نهایت نتوانستند مذاکرات را به خوبی مدیریت کنند.

یعلون همانند نتانیاهو از تاکتیک های مذاکرات گروه پنج بعلاوه یک با ایران انتقاد کرد. او گفت: «فکر می کنم این مذاکرات سال ها مورد مطالعه و قضاوت قرار خواهند گرفت . ایران هیچ اهرمی در اختیار نداشت اما در نهایت توانست امتیازات مورد نظر خود را از مذاکرت بگیرد.»

یعلون تأکید کرد توافق نامه هسته ای به روابط بین اسرائیل و آمریکا آسیب نخواهد زد.

او افزود: « باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره تعهد واشنگتن به تأمین امنیت اسرائیل سخن گفته است و تاکنون روابط دفاعی آمریکا و اسرائیل عالی بوده است و این روابط همچنان ادامه دارد.»

او خاطرنشان کرد در حال حاضر سخنانی درباره سفر هفته آتی آشتون کارتر به تل آویو شنیده می شود. او گفت: «از بسیاری جهات ما در حال مقابله با دشمنی واحد هستیم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016