دوشنبه 29 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

انفجار در شهر مرزی ترکیه دست‌کم ۲۷ کشته برجای گذاشت

40079A19-97F5-4065-AF20-7BC5EBBE914F_mw640_mh331_s.jpg
رادیو فردا: وزارت کشور ترکيه روز دوشنبه ۲۹ تیر خبر داد که انفجار در يک مرکز فرهنگی در شهر سوروچ ترکیه در نزديکی مرز با سوريه، دست‌کم ۲۷ کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، يک مقام امنيتی ترکيه گفته است که در پی اين انفجار، بين بيست تا ۲۵ نفر هم مجروح شده‌اند. اين مرکز فرهنگی حدود ده کيلومتر با مرز سوريه و شهر کوبانی فاصله دارد.

علت اين انفجار هنوز مشخص نيست اما مقام‌های ترکيه می‌گويد احتمال دارد که اين انفجار ناشی از حمله انتحاری بوده و گروه «حکومت اسلامی» (داعش) مسئول آن باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنکارا اخیراً فشار بر هواداران «حکومت اسلامی» را افزایش داده و هفته گذشته ده‌ها نفر از آنها را دستگیر کرده است.

این انفجار زمانی رخ داده که انجمن‌های چپ‌گرای ترکیه با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده بودند که آماده رفتن به کوبانی هستند.

يکی از بزرگترين اردوگاه‌های پناهجويان سوری در شهر سوروچ قرار دارد. اين اردوگاه از ماه ژانويه گذشته، زمانی که نيروهای حکومت اسلامی به کوبانی حمله کردند، آغاز به فعاليت کرد و تاکنون به ۳۵ هزار سوری پناه داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016