سه شنبه 30 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

پول‌های بلوکه شده خرج شده است

mussaservati.jpg
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: پول های بلوکه شده با برنامه ریزی های صورت گرفته ای که قبلا صورت گرفته، هزینه شده است و دولت نمی تواند این پول ها را خرج کند.

موسی‌الرضا ثروتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با اشاره به پول و دارایی­ های بلوکه شده ایران توسط کشورهای مختلف گفت: رقم ارزش این اموال بلوکه شده مشخص است زیرا دولت در ازای این منابع ارزی پول چاپ کرده به این ترتیب نمی تواند منابع مصرفی جدیدی برای آن تعریف کند.

وی تاکید کرد: منابع مصرفی پول های بلوکه شده باید در صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و بودجه سنواتی ذخیره شود و دولت باید پول های به دست آمده را به این نهادها هدایت کند.

ثروتی افزود: بخش از این پول به بانک مرکزی اختصاص دارد که از دولت مطالبه داشته و بخشی دیگر مربوط به بودجه سنواتی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انتظارها از پول های بلوکه شده
نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتظار می رود در صورت آزاد شدن این پول ها، دولت باید آن را به سمت صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و بودجه سنواتی هدایت کند.

ثروتی درباره ارزش مالی دارایی های بلوکه شده گفت: مسئولیت تعیین ارزش واقعی این پول ها، سازمان مدیریت، بانک مرکزی، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اقتصاد و امور دارایی است.

رقم پول های بلوکه شده معلوم نیست
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر نمی توان درباره رقم دقیق این پول ها چیزی گفت، اما استخراج آن از سوی سازمان های ذی ربط کار دشواری نیست.

وی گفت: انتظارها بر این است که پول های بلوکه شده در محل صحیح خود هزینه شود تا شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016