سه شنبه 6 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

سفر ۱۰ روزه سرمايه‌گذار آمريکايی به تهران

ایرنا - شبکه خبری بلومبرگ آمريکا در گزارشی با اشاره به سفر ۱۰ روزه مدير يک شرکت سرمايه گذاری مستقر در نيويورک به تهران به چشم انداز اقتصادی در ايران پرداخت.

به گزارش ايرنا٬ بلومبرگ نوشت: هنگامی که مذاکره کنندگان ايران در وين سرگرم مذاکرات هسته ای با شش کشور قدرتمند جهان بودند، هانس هيومز مدير يک صندوق سرمايه گذاری مستقر در نيويورک به تهران سفر کرد تا امکان سرمايه گذاری در ايران را ارزيابی کند.

بلومبرگ در ادامه می نويسد: هانس هيومز مديرعامل شرکت سرمايه گذاری گری لاک، در طول سفر ده روزه اش به تهران با نيروی کاری آگاه، تحصيل کرده و با اقتصادی در حال رشد مواجه شد که بسيار وی را تحت تأثير قرار داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هيومز پس از سفر به تهران گفت آماده است پس از برداشتن تحريم های اروپا و آمريکا بويژه برداشتن تحريم از وام دهندگان بين المللی، اوراق قرضه دولت را خريداری کند.

براساس اين گزارش، صندوق های بزرگ سرمايه گذاری با ريسک بالا، موسوم به 'هج فاندز' همانند مديريت سرمايه گذاری گری لاک، می گويند که خشکسالی مالی در ايران سپری خواهد شد.

اين پايگاه خبری ادامه داد: امير زاده مدير شرکت سرمايه گذاری اکسوتکس در لندن می گويد شرکت های سرمايه گذاری عمده جهان آماده هستند تا به محض عرضه اوراق قرضه در تهران، آنها را خريداری کنند.

اين پايگاه خبری در ادامه اين گزارش افزود: شرکت های مالی باسف، بزرگترين کارخانه سازنده مواد شيميايی آلمان نيز اعلام کرده است که در نظر دارد به بازار ايران بازگردد.

مدير عامل اين شرکت، پس از سفر اخيرش به تهران، با اشاره به ذخاير سرشار نفت و گاز طبيعی کشور و صنعت پيشرفته پتروشيمی، بازار ايران را برای سرمايه گذاری بسيار توانمند خواند.

شرکت باسف از سال ۱۹۵۹ تاکنون يعنی ۵۶ سال است که در ايران فعاليت دارد و حتی پس از اعمال تحريم های آمريکا، گروه کوچکی از کارمندان خود را در ايران نگه داشت.​

دنبال توافق اوليه ايران و گروه پنج به علاوه يک در حدود دو سال گذشته بسياری از هيات های اقتصادی کشورهای جهان بويژه اروپا به ايران سفر و برای سرمايه گذاری در اين کشور اعلام آمادگی کرده اند.

۲۳ تيرماه امسال به دنبال توافق نهايی ايران و گروه پنج به علاوه يک در وين و اعلام نتايج جمع بندی مذاکرات، زمينه ها برای ورود اين هيات ها به ايران افزايش پيدا کرده است.

هفته گذشته تهران ميزبان مقام های سياسی و هياتی اقتصادی از آلمان بود و اين هفته نيز هياتی، وزيرخارجه فرانسه را در سفر به تهران قرار است همراهی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016