چهارشنبه 7 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تظاهرات بر علیه توافق اتمی با ایران در لس‌آنجلس + ویدئو

fedBldgNclDealPrtst.JPG
خبرگزاری ایرانشهر - بیش از یک‌هزار شهروند آمریکایی در اعتراض به توافق جامع اتمی میان ایران و کشورهای قدرتمند جهان، عصر یکشنبه در مقابل ساختمان فدرال در همسایگی محله وست‌وود لس‌آنجلس (پرژن اسکوئر)، تظاهرات کردند و خواستار رای منفی کنگره به توافق اتمی شدند.

شبکه خبری NBC آمریکا در پوشش خبری خود از این تظاهرات و به نقل از دست‌اندرکاران این تظاهرات می‌گوید: «ایران حامی تروریسم است و هدفشان اتمی شدن است. ما باید با دقت رفتار ایران را زیر نظر داشته باشیم».

برگزارکنندگان این تظاهرات، توافق اتمی با تهران را «بی معنی» توصیف کرده و معتقدند این تواتفق به نوعی موافقت با اعدام‌ها و نقض حقوق بشر در ایران و به خطر افتادن امنیت منطقه خاورمیانه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جوروج هارونیان از فعالان حقوق بشر ایرانی‌تبار که به نمایندگی از جامعه یهودیان ایرانی آمریکایی در تظاهرات وست وود شرکت کرده بود در گفتگو با NBC گفت: «این توافق اتمی، قرارداد با رژیمی است که مردم خود را تحت فشار و سرکوب شدید قرار داده است. با این‌حال دولت‌های جهانی به این رژیم اجازه دستیابی به امکانات مالی و نظامی بیشتری می‌دهند تا سلطه طلبی خود را در منطقه هم افزایش دهد.»

با اینکه تظاهرات روز یکشنبه را نهادی به نام «استند وید آس» برگزار کرد که سازمانی بین المللی برای آموزش است، اما گروه چشمگیری از شرکت کنندگان را فعالان مدافع حقوق بشر ایرانی تبار و گروه‌هایی از جامعه یهودیان ایرانی‌آمریکایی تشکیل می‌دادند. نمایندگانی از حزب مرز پر‌گهر و برخی جریان‌های فعال اپوزیسیون، همچنین چند چهره سینمایی از دیگر شرکت کنندگان در راهپیمایی روز گذشته در مقابل ساختمان فدرال لس‌آنجلس بودند.

کمتر از یک هفته پیش از این، راهپیمایی بزرگتری در میدان تایمز نیویورک در مخالفت با توافق اتمی با ایران برگزار شده بود که نشانگر نگرانی‌های جدی افکار عمومی جامعه آمریکا در قبال توافق وین است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016