شنبه 10 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

چه کسی می تواند بگويد اين عمليات عمدی نيست؟ اطلاعیه کميته بين المللی نجات پاسارگاد درباره ویرانسازی شهر باستانی "سامن"

ويرانی و يا نابودی آثار تاريخی قبل از اسلام ايران و يا آثار تاريخی غير مذهبی ايران يکی از روش های معمول جمهوری اسلامی است. اين حکومت زير پوشش «عمران و آبادی» از جاده کشيدن گرفته تا کانال های آب و سيم کشی برق و تلفن، آن هم درست در نزديک و يا در قلب آثار تاريخی کار خودش را انجام داده است. معلوم نيست که سرزمينی با آن وسعت که ما داريم چگونه بايد اين نوع عمليات درست در ميان يا در حريم آثار تاريخی باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آخرين خبر اين که حالا نوبت شهرباستانی ـ زيرزمينی «سامن»، که به آن بزرگترين شهر دست ساخت ايران، می گويند شده است. شرکت مخابرات با قراردادن تاسيسات برقی خود در حريم اين شهر که از دوره اشکانيان تا کنون باقی مانده است کلنگ ويرانی آن را زده است.

کارشناسان می گويند که «اين اقدام نه تنها امکان هرگونه پيشرفت در کاوش‌ها را می‌گيرد، بلکه از آنجايی که همه‌ی تاسيسات مخابراتی مانند سيم‌های تلفن و فيبر نوری از ميان اين مجموعه خواهد گذشت» هم از ارزش و اعتبار آن خواهد کاست و هم به متروکه شدن آن کمک خواهد کرد.

فقط نادان ها و دشمنان تاريخ و فرهنگ ايران می توانند بگويند که اين اعمال عمدی نيست و دولت و حکومت از آن خبری ندارند. امکان اين که چنين عملياتی بدون مجوز سازمان ميراث فرهنگی که زير نظر مستقيم دولت اداره می شود وجود ندارد.

کميته بين المللی نجات پاسارگاد

www.savepasargad.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016