دوشنبه 12 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
16 دی» آیت الله محمدرضا نکونام از علمای شیعه در شهرقم بازداشت شد
پرخواننده ترین ها

تحصن جمعی از شاگردان آیت الله نکونام در مقابل بیت رهبری


آیت الله محمدرضا نکونام

جمعی از شاگردان آیت الله نکونام در اعتراض به ادامه بازداشت این استاد حوزه در مقابل بیت رهبری تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار کلمه، در پی هفت ماه بازداشت غیرقانونی آیت الله نکونام و بی نتیجه ماندن پیگیری ها از دادگاه ویژه روحانیت، صبح امروز جمعی از شاگردان وی در مقابل بیت رهبری تحصن کردند و خواستار جلوگیری آیت الله خامنه ای از ادامه این رفتارهای ظالمانه شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این طلاب و فضلای حوزه تاکید دارند که دادگاه ویژه روحانیت در برخورد با استادشان به شکلی ناسالم و غیرقانونی عمل کرده و از این رو خواستار دخالت رهبری در ان موضوع و رساندن صدای خود به ایشان شده اند.

این استاد حوزه علمیه قم که از منتقدان جریان تحجر در حوزه به شمار می رود، سال گذشته به شدت از کسانی که به خاطر آشنا نبودن با ابرازهای جدید می گویند اینترنت و فیس بوک حرام است، انتقاد کرده و گفته بود: من به طلبه هایم گفتم بر شما واجب است که فرش زیرپایتان را بفروشید و بروید لپ تاپ یا تبلت بخرید. گفتم اگر نتوانید برای یک میلیارد حرف بزنید مفت نمی ارزید. مسلمان کسی است که متمدن باشد متدین باشد، نه اینکه خرفت باشد.

او چند روز پس از انتشار سخنان منتسب به آیت الله مکارم شیرازی علیه اینترنت پرسرعت، از پایین بودن سرعت اینترنت در کشور انتقاد کرد و گفت: ما با اینکه این همه حلق اینترنت را فشار داده ایم و سرعت اینترنتمان در حد گاری است، بچه های مدرسه نرفته ی ما همه با اینترنت و کامپیوتر کار می کنند. من می گویم ما به جای حلزون شدن، سوار این قطار جهانی شویم. اینترنت یک قدرت است. خر مفت است، بپرید روی آن و بروید. بلد نیستید سوار شوید، بروید دنبال کارتان. اما این آقا نمی تواند از این سیستم، از این اینترنت، از این فیسبوک استفاده کند؛ می گوید همه اش حرام است.

چند روز پس از این اظهار نظر او توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. اما در زندان دچار حمله مغزی و روانه بیمارستان شد و ناگاه خبر آزادی او رسید. اما این آزادی دیرنپایید و آیت الله نکونام فروردین سال جاری دوباره بازداشت شد.

خبرها حاکی از آن است که آیت الله نکونام از وضعیت جسمانی خوبی در زندان به سر نمی برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016