یکشنبه 18 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

هشدار زنان فعال ملی مذهبی به رئیس قوه قضاییه درباره خطر جانی زندان برای نرگس محمدی

org-z1438521021c716a7310061c2a3bcd2c9ac1fac4c13001af7bb.jpg
جمعی از زنان فعال ملی مذهبی در نامه ای خطاب به رئیس قوه قضاییه درباره وضعیت خطرناکی که زندان برای نرگس محمدی ایجاد کرده، هشدار دادند.

به گزارش کلمه، زرین دخت عطایی (سحابی)، اعظم طالقانی، زهره سحابی، دره سحابی، طاهره طالقانی، مینو مرتاضی لنگرودی و فیروزه، امضا کنندگان این نامه، از صادق لاریجانی خواسته اند که برای آزادی و درمان نرگس محمدی اقدام عاجل کند، مبادا شاهد فاجعه‌ای دیگر باشیم.

وضعیت بیماری نرگس محمدی در شرایطی است که باید تحت نظر پزشک متخصص و برنامه درمانی منظم باشد. در روزهای گذشته نرگس محمدی دچار حمله فلج عضلانی شده بود و به حالت نیمه بیهوش درآمد و حتی در چنین شرایطی هم تحت درمان زیر نظر پزشک متخصص قرار نگرفت که همین امر نگرانی ها را افزایش داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این درحالی است که مقام‌های مسئول در سال ۱۳۹۱ و زمانی‌که خانم محمدی در زندان بود، براساس نظر پزشکان متخصص و همچنین پزشکی قانونی مبنی براین‌که فضای زندان، خانم محمدی را برای فلج عضلانی مستعد می کند، با آزادی او برای ادامه درمان موافقت کردند. اما خانم محمدی پس از مدتی با وجود ناتمام ماندن مراحل درمان، بار دیگر ۱۵ اردیبهشت سال جاری با حکم دادستانی تهران بازداشت و روانه زندان اوین شد.

متن کامل این نامه به نقل از ملی-مذهبی به شرح زیر است:

جناب آقای صادق لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام

به طوری که که آگاهید خانم نرگس محمدی از جمله مادران دربندی است که دارای سابقه آمبولی ریه و فلج عضلانی است و فضای زندان موجب تشدید آن خواهد شد. مطابق گفته خانواده، وی اینک در شرایط نگران کننده ای به سر می برد که به توصیه پزشکان معالج می بایست بستری شده و مورد مراقبت قرار بگیرد. دوری از همسر و فرزندانش نیز این نگرانی را مضاعف می کند.

بدین وسیله مصرا از جنابعالی می خواهیم با توجه به وخامت حال خانم محمدی برای جلوگیری از هر گونه خطر جانی احتمالی اقدام عاجل و ضروری جهت آزادی و درمان ایشان به عمل بیاورید. مبادا که شاهد فاجعه ای دیگر باشیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016