چهارشنبه 21 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حمله دوباره به کامیون ایرانی در مرز بازرگان

ایلنا: مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از حمله مجدد گروه نا‌شناس در شب گذشته به کاروان کامیون‌های ترانزیتی در مرز ایران و ترکیه و در خاک ترکیه خبر داد و گفت: در این حمله یک دستگاه کامیون ایرانی به آتش کشیده شد، خوشبختانه تلفات جانی نداشت اما بار و کامیون از بین رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد جواد عطرچیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه این حملات در خاک یک کشور دیگر در حال وقوع است و ترکیه مسئول تامین امنیت جان و مال اتباع ایرانی و رانندگان کامیون‌ها و اتوبوس‌ها است، ادامه داد: دولت ایران مذاکراتی با مقامات کشور ترکیه درباره حملات اخیر داشته و دولت ترکیه را مسئول تامین امنیت جان و مال اتباع ایرانی و غیر ایرانی می‌دانیم.

وی افزود: معاون وزیر راه و شهرسازی با سفیر ترکیه در ایران در باره این موضو ع مذاکراتی داشته‌اند و ما به دولت ترکیه اعلام کرده‌ایم که باید امنیت رانندگان ایرانی را حفظ کنند و غرامت رانندگانی را که در حوداث اخیر دچار خسارت مالی و جانی شده‌اند را بپردازد.

عطرچیان با اشاره به حمله شب گذشته گروه نا‌شناس به کامیون ایرانی، ‌ اظهار کرد: این کامیون حامل بار از کشور گرجستان و در مسیر برگشت به ایران بود. پس از حمله شب گذشته مقامات ترکیه مرز را بستند اما مرز ایران همچنان باز است و کامیون‌ها می‌توانند وارد خاک ایران شوند. ‌

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید براینکه ما نمی‌توانیم مرز را ببندیم و بستن مرز تصمیمی است که باید توسط مقامات شورای امنیت ملی گرفته شود، ‌ گفت: به‌ رانندگان ایرانی اعم از رانندگان اتوبوسی و کامیون‌ها اطلاع داده‌ایم که خاک ترکیه به خصوص شرق و جنوب این کشور نا‌امن و ریسک جا به جایی کالا بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: به رانندگان از ناامنی خاک ترکیه هشدار داده‌ایم و همچنین توصیه‌هایی کرده‌ایم که از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند و حتی المقدور سفر هوایی به ترکیه داشته باشند.

عطرچیان با معرفی مسیرهای آلترناتیو و جایگزین مسیر ترکیه گفت: سه مسیر جایگزین را معرفی کرده‌ایم که اولین مسیر مسیر آذربایجان به روسیه به طرف شمال اروپا، ‌ مسیر دوم آذربایجان – گرجستان- دریای سیاه به طرف اروپای مرکزی و مسیر اخر ارمنستان، گرجستان به اروپای مرکزی است.

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: البته هیچ کدام از این مسیرهای آلترناتیو جذابیت مسیر ترکیه را ندارند و مسافت مسیر ترکیه کمتر است و ویزا نمی‌خواهد اما این سه مسیر اعلام شده طولانی‌تر هستد و هزینه حمل بار را افزایش می‌دهند.

وی با بیان اینکه وقتی مسیری ناامن می‌شود عملا سایر مسیر‌ها فعال می‌شوند هر چند که اقتصادی نباشند، ‌ گفت: ‌ قطعا مسیری که نا‌امن باشد هزینه حمل کالا و در ‌‌نهایت قیمت نهایی کالا را افزایش خواهد داد اما دروازه‌های ایران باز است و کامیون سایر کشور‌ها می‌توانند به سرعت وارد مسیر ایران شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016