چهارشنبه 21 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی: احمدی‌نژاد سفیر صلح ایران در آمریکای جنوبی شود

0,,15828128_404,00.jpg
دویچه وله - فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی پیشنهاد داده تا محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق به عنوان سفیر صلح ایران معرفی شود. او آمریکای جنوبی را منطقه مناسبی برای فعالیت احمدی‌نژاد معرفی کرده است.

فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی در اواخر دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد می‌گوید بهتر است رئیس‌‌جمهور سابق فعالیتش را در چارچوب سازمان‌های مردم نهاد (ان‌جی‌او) ادامه دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی تابناک، او با بیان اینکه باید کشور را از بن‌بست مدیریتی نجات داد، پیشنهاد کرده که احمدی‌نژاد به عنوان سفیر صلح فعالیتش را آغاز کند.

او تاکید کرده که "نباید این‌گونه باشد که افراد را قلع و قمع کنیم".

عباسی درباره منظورش از "بن‌بست مدیریتی" توضیحی ارائه نکرده است. او همچنین آمریکای جنوبی را به عنوان محل فعالیت احمدی‌نژاد به عنوان سفیر صلح معرفی کرده است و گفته که او می‌تواند سفیر همکاری ایران با کشورهای این منطقه باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، روابط نزدیک و تنگاتنگ میان ایران و ونزوئلا برقرار شد. احمدی‌نژاد و هوگو چاوز روسای جمهور وقت دو کشور به چشم متحد به یکدیگر می‌نگریستند و همکاری‌های مشترکی میان این دو کشور برقرار شده بود.

عباسی در پیشنهادش خاطرنشان ساخته که دولت می‌تواند ستاد و منابعی را در اختیار احمدی‌نژاد قرار دهد تا از ظرفیت هر کس در کشور به خوبی استفاده شود.

در زمان دولت‌های نهم و دهم، چاوز چندبار به ایران سفر کرد و متقابلا احمدی‌نژاد هم چند سفر به ونزوئلا داشت. خبرسازترین سفر احمدی‌نژاد به ونزوئلا مربوط به درگذشت هوگو چاوز بود.

احمدی‌نژاد برای مراسم خاکسپاری چاوز راهی کاراکاس شد. در جریان مراسم خاکسپاری، عکسی از احمدی‌نژاد منتشر شد که نشان می‌داد او مادر چاوز را در آغوش گرفته است. این حرکت احمدی‌نژاد روحانیون و مسئولان و مقامات ایران را به واکنش واداشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016