پنجشنبه 22 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

افزایش تلفات انسانی انفجارهای تیانجین چین، ۴۴ نفر کشته و ۵۲۰ نفر زخمی شدند

پکن - ایرنا - شمار کشته شدگان انفجارهای عظیم چهارشنبه شب شهر «تیانجین» در جنوب شرق پایتخت چین به ۴۴ نفر رسید و بر اساس گزارش منابع بیمارستانی این شهر ممکن است بر شمار تلفات انسانی افزوده شود.

به گزارش ایرنا، شب گذشته (چهارشنبه) دو انفجار مهیب در انبار حاوی مواد شیمیایی و خطرناک در این شهر بندری رخ داد که علاوه بر خسارات‌های مالی فراوان، تاکنون ۴۴ نفر جان خود را از دست دادند و ۵۲۰ نفر نیز زخمی شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش‌ها حاکیست، این انفجار‌ها در پی آتش گرفتن محموله مواد منفجره در بخشی از انبارهای ناحیه «بیهای» و «رویی‌های» صورت گرفته و سپس شعله‌های آتش به سایر نقاط سرایت کرده است.
به گزارش مقامات آتش نشانی شهر «تیانجین»، در میان کشته شدگان ۱۲ مامور آتش نشانی دیده می‌شود که به دلیل حضور در ساعات اولیه انفجار بیشترین تلفات جانی متوجه آنان شده است.
سازمان آتش نشانی این شهر، صبح امروز در بیانیه‌ای ناپدید شدن ۳۶ مامور خود را گزارش داد که در حال اطفای حریق، انفجار دوم آنان را غافلگیر کرده است.
مسوولان بیمارستان «تدا» شهر تیانجین نیز وضعیت ۶۶ مجروح این حادثه را وخیم گزارش کردند و آنان احتمال افزایش تلفات انسانی را محتمل دانستند.
این حادثه ساعت ۲۳: ۳۰ دقیقه شب گذشته به وقت محلی رخ داد و شهر تیانجین پس از دو حادثه پی در پی به فاصله ۳۰ ثانیه، شاهد چندین انفجار کوچک و بزرگ دیگر نیز بود.
شبکه‌های تلویزیونی چین گزارش‌هایی را منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد در زمان وقوع حادثه آسمان شهر بر اثر انفجارهای پیاپی کاملا نورانی شده و به ساختمان‌های اطراف محل حادثه آسیب‌های جدی وارد شده است.
سازمان لرزه نگاری چین، شدت انفجار نخست را با ۳ تن و انفجار دوم را با ۲۱ تن مواد منفجره TNT برابر دانسته است.
آنان همچنین اعلام کردند که شدت دو انفجار اصلی همانند دو زمین لرزه با قدرت ۲. ۳ و ۲. ۹ دهم ریش‌تر بوده است.
این حادثه همچنین باعث شد «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین فرمانی صادر کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به وضعیت کشته شدگان و مجروحان این حادثه رسیدگی شود.
رییس جمهور چین به همه مسوولان ذیربط در «تیانجین» دستور داده است فورا به خانواده‌های قربانیان کمک رسانی کرده و تلاش کنند تا ناپدیدشدگان این حادثه را پیدا کرده و تلفات را تا حد امکان کاهش دهند.
او و «لی کچیانگ» نخست وزیر این کشور امروز مسوولیت کارگروهی را برعهده گرفتند که وظیفه بررسی این حادثه به آن محول شده است.
«تیانجین» یکی از مهم‌ترین بنادر صنعتی چین محسوب می‌شود که با ۱۵ میلیون نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر پکن واقع شده است.
روز گذشته نیز بر اثر انفجار دیگری که در یک معدن ذغال سنگ در جنوب غربی چین روی داد ۱۵ معدنچی جان خود را از دست دادند.
این کشور همچنین دیروز شاهد حادثه رانش زمین در شمال غرب بود که بر اثر فرود هزاران تن خاک بر روی خوابگاه‌های شماری از کارگران یک شرکت معدنی ۴۰ نفر را مدفون کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016