شنبه 24 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
8 مرداد» حمله به قطار آنکارا - تهران در ترکيه
پرخواننده ترین ها

قطار در استان گلستان به دلیل "سرقت پیچ و مهره خط آهن" از خط خارج شد

رادیو فردا ـ براساس گزارش‌ها، قطار اینچه‌برون – گرگان، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز جمعه ۲۳ مرداد و تنها ۱۰ روز پس از افتتاح این مسیر، به دلیل «سرقت حدود ۶۰۰ پیچ و مهره از خط آهن و شُل شدن ریل» از خط خارج شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، این قطار با ۷۰ مسافر در نزدیکی روستای «دوگنچی» از توابع شهرستان «آق‌قلا» در استان گلستان، از خط خارج شده و این حادثه «خسارات جانی» نداشته‌است.

در همین حال مدیرکل راه آهن استان گلستان، سرقت حدود ۶۰۰ پیچ و مهره از خط آهن توسط «افراد ناشناس» و شُل شدن ریل را «عامل اصلی» این حادثه اعلام کرد و گفت که به دلیل سرقت این پیچ و مهره‌ها، در طول ۱۲۵ متر از این مسیر «هیچ نگهدارنده ریلی وجود نداشته و عملاً ریل به کلی رها بوده‌است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد رضا قربانی اضافه کرد: «از آنجا که پیش از این سانحه قطار در مسیر برعکس (گرگان - اینچه‌برون) مسافران دیگری را منتقل کرده‌است به نظر می‌رسد در مدت زمان رفت تا برگشت قطار، افرادی مبادرت به سرقت پیچ و مهره‌های نگهدارنده ریل کرده‌اند.»

به گفته آقای قربانی، در این حادثه شش چرخ این قطار از ریل خارج شده و قطار «خسارت جدی» ندیده‌است.

وی همچنین خبر داد که خط گرگان - اینچه‌برون در روز شنبه بازگشایی خواهد شد اما تا ۴ یا ۵ روز آینده و تا زمان بررسی و تأیید نهایی «فنی قطارِ» آسیب دیده، جابجایی مسافر در این مسیر انجام نخواهد شد.

این حادثه در حالی رخ داده‌است که به گفته خبرگزاری ایسنا، مدیرعامل راه‌آهن پیش از این درباره وضعیت خط ریلی گرگان گفته بود که «فرسودگی این مسیر باعث شده بعضی از پیچ‌های ریل به راحتی با دست باز شوند.»

قطار مسافری گرگان - اینچه‌برون روز سه شنبه ۱۳ مرداد، با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران افتتاح شده بود.

پس از ایستگاه راه آهن اینچه‌برون، خط آهن ایران به خط آهن ترکمنستان وصل می‌شود.

خط آهن بین‎المللی شرق دریای خزر به طول ۹۲۶ کیلومتر که سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران را به هم وصل می‌کند و ۸۰ کیلومتر از آن در خاک ایران است، روز چهارشنبه، ۱۲ آذر و پس از گذشت بیش از هفت سال از امضای توافق‌نامه اولیه، با حضور رؤسای جمهور سه کشور به بهره‎برداری رسیده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016