دوشنبه 26 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده‌ ژنرال‌های عالی‌رتبه امریکایی درباره توافق‌نامه اتمی

USopenLgeneralsND.JPG

ف.م.سخن - خبرنامه گویا

به گزارش روزنامه ی آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه» پرزیدنت باراک اوباما٬ در زمینه ی امضای توافق نامه اتمی با ایران٬ مورد حمایت تعدادی از مقامات نظامی امریکا قرار گرفته است. ژنرال ها و دریاسالارهای برجسته ی ارتش امریکا٬ این توافق را به عنوان «بهترین گزینه برای مانع شدن از دستیابی ایران به سلاح هسته ای» مطرح می کنند.

بیش از ۳۰ ژنرال و دریاسالار ارتش امریکا٬ طی نامه ی سرگشاده‌ای٬ از کنگره امریکا خواستند تا توافق با ایران را امضا کند. «واشینگتن پست» گزارش می دهد٬ ارتشیان بازنشسته٬ در این نامه٬ از این توافق نامه به عنوان «موثرترین امکان در دست‌رس فعلی» برای جلوگیری از این که ایران٬ بمب اتمی خودش را بسازد نام می برند. اگر وضعیتی پیش آید که امریکا بخواهد متحدینی را برای جنگ علیه ایران گرد آورد٬ این متحدان را تنها زمانی خواهد یافت که «ما پیش از آن برای مذاکرات شانسی قائل شویم».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نامه ی مقامات ارشد نظامی٬ تنها یک هفته بعد از این که ۲۹ دانشمند٬ اوباما را خطاب قرار دادند و از توافق نامه اتمی٬ به عنوان «دقیق و راهگشا» یاد کردند منتشر شد. دانشمندان٬ در نامه ی خود به رییس جمهور امریکا نوشتند که «این توافق نامه امنیت لازم را برای این که ایران طی ده سال آینده سلاح هسته ای تولید نکند» ارائه می دهد.

مقامات ارشد نظامی امریکا٬ در نامه خود٬ از همین استدلال استفاده می کنند و توافق نامه ی اتمی را به عنوان «بهترین گزینه٬ برای جلوگیری از دسترسی ایران به بمب اتم» توصیف می کنند. بر این اساس برخورد نظامی با ایران کم تاثیر تر از پذیرش توافق نامه است.

این نظامیان عالی رتبه بر این اعتقادند که اگر ایرانی ها به این توافق پایبند نباشند و بخواهند امضا کنندگان توافق نامه را فریب دهند٬ آن گاه «فن آوری برتر امریکایی ها٬ سازمان های اطلاعاتی و کنترل کنندگان» این فریب را کشف خواهد کرد؛ گزینه نظامی هم در هر صورت بر روی میز خواهد بود.

نظامیان بر این اعتقادند که اگر امریکا توافق نامه ی هسته ای را نپذیرد٬ ایران ظرف یک سال به سلاح هسته ای دست پیدا خواهد کرد.

این مطلب را به صورت کامل در سایت روزنامه فرانکفورتر آلگماینه یا واشنگتن پست می توانید مطالعه کنید که در آن اسامی برخی از امضا کنندگان و مشاغل سابق آنان٬ و این که یکی از امضا کنندگان٬ از نزدیکان به اسراییل است و می خواهد با این کار خود نشان دهد که همه ی وابستگان اسراییل٬ -که نخست وزیرش با تمام امکانات علیه توافق با ایران مبارزه می کند-٬ با امضای این قرار داد مخالف نیستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016