دوشنبه 26 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

عراقچی: تنها بازرسان مورد تایید ایران می‌توانند وارد کشورمان شوند

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به چک امنیتی بازرسان آژانس از سوی وزارت اطلاعات، گفت: هیچ فردی خارج از گروه بازرسان مورد تأیید جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند تحت عنوان بازرس آژانس وارد کشور شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید عباس عراقچی در خصوص امکان جاسوسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آژانس از قبل بازرسان خود را جهت ورود به کشور به ما معرفی می‌کند که این افراد از سوی نهادهای امنیتی وزارت اطلاعات چک می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه بر همین اساس تصریح کرد: بعد از تأیید وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه برای آن‌ها ویزا صادر می‌کند.

وی افزود: از این رو هر بازرسی که بخواهد از سوی آژانس به ایران بیاید باید از بین‌‌ همان افرادی باشد که پیش از این مورد تأیید جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و فردی خارج از این گروه نمی‌تواند تحت عنوان بازرس آژانس به ایران وارد شود.

عراقچی که با «خانه ملت» گفت‌وگو می‌کرد در خصوص نحوه نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران که در برجام مطرح شده است، عنوان کرد: مجموعه برجام در چارچوب پروتکل الحاقی بوده و همه محدودیت‌ها و نظارت‌ها در چارچوب این پروتکل است و فرا‌تر از آن نیست.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در پایان با بیان اینکه در هیچ یک از بندهای برجام نظارتی بیش از پروتکل الحاقی لحاظ نشده است، خاطرنشان کرد: یک یا دو مورد استثنا در خصوص نوع نظارت در برجام وجود دارد اما با آن چیزی که تحت عنوان پروتکل پلاس از سوی برخی کشور‌ها مطرح می‌شود کاملا فاصله دارد و نظارتی بیش از پروتکل الحاقی نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016