جمعه 30 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

محمدجواد لاریجانی: از پذیرش توافقنامه وین از سوی ایران شگفت‌زده‌ام

shabnamnews2830690614149808.jpg
دیگربان: محمدجواد لاریجانی٬ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفته جمهوری اسلامی در توافق‌نامه هسته‌ای وین «تعهدات سنگینی» داده است.

آقای لاریجانی که در دو هفته گذشته انتقاد‌های تندی متوجه توافق‌نامه مذکور می‌کند در تازه‌‌ترین سخنان خود اظهار کرده از اینکه «کار‌شناسان ایران» متن این توافق‌نامه را پذیرفته‌اند «شگفت‌زده» است.

وی افزوده «توافق‌نامه وین٬ متنی متوازن نیست٬ این سند تعهداتی دارد که با توجه به ضعف‌های موجود در متن٬ ما را آسیب پذیر می‌کند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاریجانی اضافه کرده آمریکا می‌تواند از متن توافق‌نامه مذکور «سوء‌استفاده» کند و «اینکه برخی می‌گویند بهتر از این نمی‌شد حرف قشنگی نیست.»

وی گفته «مگر زانو زده‌ایم که بگوییم بیچاره شده‌ایم، ما در آستانه فتح الفتوح هستیم، این بد‌ترین برهان است که برخی ارائه می‌کنند و از آن دم می‌زنند.»

لاریجانی پیش‌تر هم گفته بود «اگر این توافق‌نامه تصویب شود٬ بهترین کار این است که غنی‌سازی را برای مدتی تعطیل کنیم.»

به گفته وی «مطابق توافقنامه وین، ما به دست خودمان {برای تولید ۳۰۰ کیلو اورانیوم توافق شده در متن برجام} تمام منابع اورانیوم طبیعی را از بین برده و تبدیل به زباله می‌کنیم» که این کار باید متوقف شود.

لاریجانی همچنین افزوده «تقاضای پرکردن دهلیزهای استوانه رآکتور اراک ‌‌‌نهایت تحقیر یک ملت است و ما دیوانه نیستیم فردو که ۸۰ متر زیر زمین است را تبدیل به آزمایشگاه کنیم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016