شنبه 7 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
28 مرداد» جنگل ۲۸ مرداد، ف. م. سخن
17 مرداد» آب طهارت احمد فراستی بر سر اطلاعات جمهوری اسلامی٬ ف. م. سخن
پرخواننده ترین ها

دونالد ترامپ به مجله تایم چه گفت؟

trump-cover-final.jpg

ف.م.سخن
از مجله ی تایم ۳۱ اوت ۲۰۱۵

سیاست نظامی امریکا
من نقطه نظرات خود را از رسانه ها دریافت می کنم نظرات زیاد و متفاوت٬ درست مثل خیلی از اشخاص دیگر؛ و دیدگاه هایی که شما می توانید در طول قطعات ۱۰ - ۱۵ دقیقه ای یا موقع خواندن داستان مشاهده کنید٬ تفاوت چندانی با آن چه «جب بوش» هنگام گفت و گو با گروه سیاست گذاری اش دریافت می کند ندارد٬ البته اگر او واقعا چنین گروهی داشته باشد.

داعش
ما باید کاری کنیم کارستان... من نمی خواهم در باره ی آن حرف بزنم چرا که مایل ام این کار غافلگیرانه انجام شود. اما اگر چیزی در باره ی آن نگویم٬ افراد خواهند گفت که من واقعا نقشه ای برای این کار ندارم. اما یکی از جزییاتی که مطرح کرده ام این است که ما می رویم و کنترل نفت را در دست می گیریم. ما به آن جا می رویم و در آن جا جهنمی بر پا می کنیم و کنترل نفت را در دست می گیریم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ایران
در توافق با ایران جزییاتی هست که من مطمئن هستم حتی وزیر امور خارجه٬ جان کری٬ از آن ها خبر ندارد؛ و اگر هیات امریکایی ها در این توفاق اشتباهی کرده باشد با مشکلات بزرگی مواجه خواهند شد.

مهاجرت
در بازگرداندن ۱۱ میلیون مهاجر ثبت نشده به کشورشان٬ همه چیز رو به راه خواهد شد. به این کار مدیریت می گویند. سیاستمدارها نمی توانند مدیریت کنند؛ سیاستمداران تنها می توانند حرف بزنند. این مدیریت است. و ما از سیستمی تسریع کننده استفاده خواهیم کرد.

trumpIran.jpg

مالیات
من در این کشور تعداد زیادی آدم های بد می شناسم که پول بسیار زیادی به دست می آورند و مالیات نمی پردازند. سیستم مالیاتی ما به گند کشیده شده است.

تامین مالی مبارزات انتخاباتی
سیستم٬ سیستم است. این یک سیستم کامل نیست. من فکر می کنم آن چه شما واقعا به آن نیاز دارید٬ شفافیت است. شما باید بدانید چه کسی این هزینه ها را تامین می کند.

حزب سوم
«بیل کلینتون» یک بار گفت که او باید به عنوان نامزد حزب سوم وارد کارزار انتخاباتی شود. بسیار خب٬ معلوم است که او چنین چیزی را باید دوست داشته باشد. من هم حزب سوم را دوست دارم. به گمان من «برنی ساندرز» باید در حزب سبز فعالیت کند؛ حالا همان طور که می بینی٬ من به عنوان یک جمهوری خواه فعالیت می کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016