یکشنبه 15 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

تغییر مذهب گروهی صدها پناهنده ایرانی و افغان در آلمان

createthumb5255.jpg
خبرگزاری ایرانشهر - یک گروه چند صد نفری پناهجویان مسلمان ایرانی و افغان سوم سپتامبر 2015 در آلمان به صورت گروهی مذهب خود را به مسیحیت تغییر داده و غسل تعمید گرفتند. این رویداد که در نوع خود به دلیل میزان پناهندگانی که در یک زمان و به صورت مشترک اقدام به تغییر مذهب کردند، بی‌نظیر بود، در برلین و در کلیسای تیرینیتی روی داد.

سیاری می گویند اعتقاد واقعی به مسیحیت سبب گرویدن این گروه از پناهندگان مسلمان به این دین شده ولی برخی نیز معتقدند که این تصمیم به آنها در پذیرفته شدن پناهندگی‌شان کمک بزرگی کرده‌است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با توجه به قوانین داخلی در کشورهای ایران و افغانستان که تغییر مذهب از اسلام به سایر ادیان را ارتداد دانسته و مجازات مرگ برای آن تعیین کرده‌است، اکنون آنان می توانند ادعا کنند که اگر به کشورشان باز گردند تحت پیگرد قرار می‌گیرند. کشیش کلیسا بدون توجه به قصد و منظور افراد، پیوستن آنان را به آیین مسیح خوش آمد می گوید ولی تخمین می‌زند که ده درصد این افراد پس از مسیحی شدن به کلیسا باز نخواهند گشت.

باید توجه داشت صرف مسیحی شدن پناهجوییان متقاضی را برای بدست آوردن شهروندی کشور جدید یاری نمی‌کند، چنانچه آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از عرف معمول خارج شده و بارها تکرار کرده است که اسلام، پاره‌ای از آلمان کنونی ماست. اما باید توجه داشت که در کشورهایی مانند ایران و افغانستان نوکیشان با عواقب جانی و امنیتی شدیدی مواجه خواهند بود، امری که پرونده آنها را برای اخذ اقامت دارای اولویت می‌کند.

آلمان امسال به صورت بی سابقه‌ای توسط پناهجویان برای درخواست پناهندگی مورد هجوم قرار گرفته است و تا پایان سال انتظار می‌رود تعداد این مهاجران به 800 هزار نفر برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016