سه شنبه 17 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بیش از ۳۸۰ هزار پناهجو از طریق مدیترانه به اروپا رسیده‌اند

رادیو زمانه - به‌گفته کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، بیش از ۳۸۰ هزار پناهجو از طریق دریای مدیترانه خود را به اروپا رسانده‌اند و نزدیک به سه هزار پناهجو در سال جاری میلادی در آب‌های مدیترانه کشته و یا ناپدید شده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز سه‌شنبه ۸ سپتامبر / ۱۷ شهریور آمار جدید خود از ورود پناهجویان به اروپا را منتشر کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس این آمار از یکم ژانویه تا هفتم سپتامبر ۲۰۱۵، ۳۸۱ هزار و ۴۱۲ پناهجو از مدیترانه عبور کرده‌‌ و به اروپا رسیده‌اند.

عبور از دریای مدیترانه با خطرهای فراوانی همراه است، از این رو کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید دو هزار و ۸۵۰ نفر در این مدت در مدیترانه کشته و یا مفقود شده‌اند.

۲۵۸ هزار و ۳۶۵ پناهجو که اکثریت پناهجویان را تشکیل می‌دهند در یونان هستند. پس از یونان، ۱۲۱ هزار پناهجو در ایتالیا، یک هزار و ۹۵۳ پناهجو در اسپانیا و ۹۴ پناهجو در مالت به‌سر می‌برند.

به‌گفته کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، بیشتر این پناهجویان از کشورهایی هستند که در آن‌ها درگیری نظامی و جنگ وجود دارد.

۵۱ درصد از آن‌ها سوری، ۱۴ درصد افغانستانی، هشت درصد اریتره‌ای، چهار درصد عراقی، دو درصد سومالیایی و دو درصد سودانی هستند.

در یونان تعداد پناهجویان سوری از این هم بیشتر است و آن‌ها ۶۹ درصد پناهجویان را تشکیل می‌دهند. پس از سوری‌ها، افغان‌ها (۲۰ درصد) و عراقی‌ها (دو درصد) قرار دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016