چهارشنبه 18 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"بیش از نیم میلیون سوری از آغاز انقلاب در سعودی مقیم شدند"

دبی-العربیه.نت فارسی - از روزهای آغازین انقلاب در سوریه، بیش از نیم ملیون سوری، وارد کشور سعودی شدند. مقام‌های سعودی به سوری‌ها حق اقامت و کار داده و برای آن‌ها خدمات آموزشی و بهداشتی رایگان فراهم می‌کنند.

حدود ۳۰۰ هزار سوری با ویزاهای موقت وارد سعودی شدند و از این کشور خارج نشدند. حدود ۱۰۰ هزار دانشجو و دانش آموز سوری هم در مناطق مختلف سعودی به صورت رایگان درس می‌خوانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مقام‌های سعودی برای سوری‌ها تسهیلات ویژه‌ای جهت اقامت، کار و آموزش فراهم کرده‌اند.

مساله جالب توجه این است که سوری‌های مقیم در سعودی از لحاظ آماری، به لحاظ بین‌المللی به عنوان پناهجو ثبت نشده‌اند زیرا همچون دیگر مقیمان در کشور، از حق اقامت و کار برخوردار شده‌اند.

پیش از سال ۲۰۱۱ در سعودی کمتر از ۲۵۰ هزار سوری حضور داشتند. اما اکنون حدود ۷۵۰ هزار سوری در این کشور زندگی می‌کنند.

دویست هزار تن از سوری‌هایی که اخیرا در سعودی زندگی را آغاز کرده‌اند، و بیش از ۳۰۰ هزار تن از آن‌ها با ویزاهای موقت وارد کشور شده و کشور را ترک نکرده‌اند.

اما در مورد تلاش‌های صورت گرفته برای بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها، بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز و دانشجوی سوری، از حق تحصیل رایگان برخوردار شدند.

در اقدامی با عنوان «گردهم آوردن خانواده» نیم ملیون سوری وارد سعودی شدند. مقام‌های سعودی برای مقیمان سوری این امکان را فراهم کردند که خانواده‌های خود را فرا بخوانند تا آن‌ها هم از خدمات اجتماعی اصلی در کشور برخوردار شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016