شنبه 28 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
21 تیر» بازی روسی در مذاکرات هسته ای
3 تیر» مجله تایم: رمزگشایی از ارتش سری پوتین
پرخواننده ترین ها

شراب ۱۵۰ هزار دلاری برای پوتین و برلوسکونی

0,,18722049_303,00.jpg
دویچه وله: دیدار نخست‌وزیر پیشین ایتالیا با رئیس جمهور روسیه در جزیره کریمه به یک کشمکش حقوقی تبدیل شده است. یکی از میزبانان دو سیاستمدار شیشه شرابی ۲۴۰ ساله برای میهمانان خود باز کرد. دادستان اوکراین علیه این شخص شکایت کرده است.

ملاقات سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر پیشین ایتالیا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در روز جمعه ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) در جزیره کریمه اعتراضات گوناگون دولت اوکراین را برانگیخته است.

در نخستین اقدام، شورای امنیت اوکراین حکم ممنوعیت سفر برلسکونی به اوکراین را برای مدت سه سال صادر کرد. این شورا معتقد است که دیدار برلوسکونی از جزیره کریمه مغایر با سیاست رسمی اتحادیه اروپاست، زیرا اتحادیه اروپا "اشغال غیرقانونی" کریمه توسط روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد.

وزرات امور خارجه اوکراین نیز اعلام کرد که نخست‌وزیر پیشین اتحادیه اروپا بدون هماهنگی با دولت اوکراین به "مناطق اشغال‌شده اوکراین" رفته و این خلاف قوانین اوکراین است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شیشه شرابی به ارزش ۱۵۰ هزار دلار

قوه قضاییه اوکراین هم علیه یانینا پاولنکو، یکی از میزبانان دو سیاستمدار اقدام کرده است. خانم پاولنکو سرپرستی یک مجتمع تولید شراب دولتی را به عهده دارد که در زمان تزار هم یکی از منابع شراب ناب برای اعیان و اشراف به شمار می‌رفته است.

پاولنکو متهم است که کهنه‌ترین شراب این مجتمع را که در سال ۱۷۷۵ در اسپانیا تولید شده، برای پذیرایی از میهمانان روسی و ایتالیایی خود مصرف کرده است. بر اساس شکایت دادستان کل اوکراین، این شیشه شراب جزو اموال دولتی اوکراین محسوب می‌شده و یانینا پاولنکو حق نداشته آن را بدون مجوز دولتی مصرف کند.
برلوسکونی و پوتین به طور منظم با یکدیگر ملاقات می‌کنند. آخرین دیدار آنها در تابستان، پیش از جزیره کریمه، در رم و پیش از آن در ویلای برلوسکونی در جزیره ساردین بود.

در ماه ژوئن نیز نخست‌وزیر پیشین ایتالیا میهان پوتین در منطقه کوهستانی آلتای روسیه، در نزدیکی مرز قزاقستان بود.

به گزارش سایت خبری "اسپوتنیک" به احتمال زیاد یک هیات پارلمانی ایتالیایی در ماه نوامبر از کریمه دیدار خواهد کرد. در گزارش اسپوتنیک آمده است که علاوه بر ایتالیایی‌ها، نمایندگان پارلمان‌های پرتقال و لهستان هم برای دیدار از این جزیره ابراز علاقه کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016