شنبه 28 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
11 شهریور» نامه همسر هاشمی رفسنجانی به اژه‌ای
18 مرداد» کمپین رسانه‌‌ای علیه هاشمی
پرخواننده ترین ها

محمد غرضی: هاشمی در ترور حسنعلی منصور سهم داشت

Gharazi_03.jpg
دیگربان - محمد غرضی گفته اکبر هاشمی رفسنجانی در ترور حسنعلی منظور «سهم» داشت٬ ابوالحسن بنی‌صدر «خائن» نبود و محمد‌تقی مصباح یزدی از سال ۱۳۴۲ مبارزه با حکومت پهلوی را کنار گذاشت.

آقای غرضی این مطالب را در یک گفتگو درباره فعالیت‌ها٬ مبارزه‌ و اقدامات خود از زمان حکومت پهلوی تا پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ بیان کرده [لینک] است.

غرضی در این گفتگو به صراحت اعلام کرده هاشمی رفسنجانی در ترور حسنعلی منصور که از سوی گروه «نواب صفوی» صورت گرفت٬ «سهم» داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفته که نمی‌خواهد درباره این ماجرا مطالب دیگری بگوید٬ چرا که «اگر بخواهم حرف بزنم خیلی جا‌ها به انقلاب صدمه وارد می‌شود.»

an00001085-b.jpg
حسنعلی منصـور

محمد غرضی در بخش دیگری از سخنان خود گفته که بنی‌صدر در مدیرین جنگ «به حرف امام گوش نمی‌کرد» ٬ اما «خائن» نبود.

وی افزوده «بنی‌صدر قدرت‌طلب بود. او آمد و رئیس‌ جمهور شد و گفت حالا که رئیس‌ جمهور شدم همه کنار بروند و کشور به دست من باشد.»

غرضی در این گفتگو درباره محمد‌تقی مصباح یزدی هم گفته او «تا ١۵ خرداد با انقلاب همراه بود٬ اما وقتی ماجرای ١۵ خرداد پیش می‌آید و خونریزی می‌شود کنار می‌رود و از آن زمان هیچ کاغذی را امضاء نمی‌کند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016