پنجشنبه 2 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

شنود مکالمات هیئت ایرانی در سازمان ملل در سال ۲۰۰۷

150923181651_d_512x288_afp_nocredit.jpg
بی‌بی‌سی: شبکه خبری ان بی سی گزارش داده است که سازمان امنیت ملی آمریکا در زمان ریاست جمهوری جورج بوش مکالمه ها و جلسات محمود احمدی نژاد و هیئت همراهش در سازمان ملل را شنود کرده است.

بر اساس این گزارش که در آستانه برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک منتشر شده، این شنود بر اساس دستور کاخ سفید صورت گرفته است.

هنوز مقام های آمریکایی در این زمینه اظهار نظری نکرده اند اما بهمن کلباسی، خبرنگار بی بی سی فارسی امروز در نیویورک از محمد جواد ظریف،‌ وزیر امور خارجه ایران، در این خصوص سوال کرده و او در پاسخ گفته است:‌" مگر جای تعجب دارد؟"



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در این گزارش از گفته های چند تحلیلگر سابق سازمان امنیت ملی آمریکا استفاده شده است.

بر اساس اسنادی که شبکه خبری ان بی سی به دست آورده، آمریکا مکالمات در هتل ها و نیز مکالمه های تلفنی محمود احمدی نژاد و ۱۴۳ همراهش در سال ۲۰۰۷ را شنود کرده است.

سال ۲۰۰۷ نخستین سخنرانی احمدی نژاد در سازمان ملل بود و سخنانش در خصوص هولوکاست و محو اسرائیل از نقشه زمین جنجال آفرین شد.

در گزارش ان بی سی از احتمال شنود مکالمات حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در جریان نشست عمومی سازمان ملل در هفته جاری هم سخن به میان آمده است.
در سال های اخیر فاش شده است که سازمان امنیت ملی آمریکا به طور گسترده ای از شهروندان آمریکایی و شماری از مقام های ارشد کشورهای مختلف جاسوسی می کرده است.

اسنادی که ادوارد اسنودن، تحلیلگر سابق اطلاعاتی در سیا، در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد، جزئیات فراوانی درباره عملیات گسترده جاسوسی و نظارت الکترونیکی دولت ایالات متحده به دست داده است و در سال های اخیر، سبب بروز اعتراض هایی از سوی برخی مقام های بلندپایه شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016