جمعه 3 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اردوغان جانب عربستان را در فاجعه منا گرفت

ERDOGAN_2_0.JPG
در حالی که رهبران ریاض به دلیل فاجعه منا در معرض انتقادهای شدید قرار گرفته اند، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه، امروز در سخنانی از دولت عربستان سعودی دفاع کرد.

رییس جمهوری اسلامگرای ترکیه گفت : "احتمالاً تدابیری برای پیشگیری از تکرار چنین فجایعی اتخاذ خواهد شد. اما، من از اظهارات خصمانه علیه دولت عربستان پیروی نمی کنم."

رییس جمهوری ترکیه اتهامات ایراد شده علیه دولت ریاض را اشتباه توصیف کرد و افزود که دولت عربستان تمام تلاش خود را می کند تا زیارت حج در آرامش برگزار شود. رییس جمهوری ترکیه وقوع خطا در هر کشوری را طبیعی دانست که به گفتۀ او برگزاری مراسمی نظیر حج را برعهده می گیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با این حال، محمدعلی شاهین معاون حزب عدالت و توسعه ترکیه در اظهاراتی جداگانه مدعی شد که اگر کشورش سازماندهی و برگزاری مراسم حج را برعهده میداشت قطعاً فجایعی از نوع فاجعۀ اخیر منا روی نمی داد. معاون حزب عدالت و توسعه، بر خلاف رجب طیب اردوغان، گفته است که فاجعۀ منا نتیجۀ بی توجهی های امنیتی مقامات عربستان بوده است.

مقامات ایران از جمله رهبر جمهوری اسلامی ایران دولت ریاض را مسئول اصلی کشته شدن صدها زائر در مراسم سنگسار نمادهای شیطان در مراسم حج می دانند. در این بین آیت الله احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، مقامات عربستان را متهم کرد که عمداً صدها زائر را به کام مرگ فرستاده است.

در حالی که ۱۳۱ زائر ایرانی از جمله کشته شدگان فاجعۀ منا هستند، حجت الاسلام علی قاضی عسکر، مسئول حجاج ایرانی، گفته است که ۳۶۵ زائر ایرانی در عربستان هنوز مفقودالاثر هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016