دوشنبه 6 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

محمدامین عبداللهی، زندانی سیاسی کرد در حال اعتصاب غذا به زندان بیرجند تبعید شد

زندانی سیاسی کرد تبعیدی در طبس با شرایط اعتصاب غذا به زندان بیرجند تبعید شد.

آژانس خبری موکریان گزارش کرد “محمدامین عبدالهی” زندانی سیاسی کرد که از دو سال پیش به زندان طبس تبعید شده بود امروز دوشنبه ۶ مهرماه ۱۳۹۴ در دومین روز اعتصاب غذا به زندان بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی انتقال داده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سرویس حقوق بشر موکریان، “عبدالهی” مردادماه سال جاری در اعتراض به عدم توجه مسئولان زندان به خواسته هایش مبنی بر انتقال وی به محل سکونت خانواده (شهرستان بوکان)، اعطای تسهیلات مرخصی یا آزادی مشروط دست به اعتصاب غذا زد که پس از آنکه از رئیس زندان طبس قول مساعدت گرفت به اعتصاب غذای خود پایان داد.

محمدامین عبدالهی اواخر هفته گذشته در یک گفتگوی تلفنی به خبرنگار موکریان گفت “در حالی که مسئولان زندان طبس قول داده بودند که در اوایل مهرماه با اعطای مرخصی من موافقت کنند، در اقدامی غیرمنتظره درخواست مرخصی اینجانب را رد کردند.”

وی با توجه به خلف وعده مسئولان زندان، در این تماس تلفی خاطرنشان کرد “اگر تا پایان روز شنبه تغییری در تصمیم مسئولان زندان مبنی بر عدم موافقت با خواسته هایم، حاصل نشود از روز یکشنبه ۵ مهرماه دست به اعتصاب غذا خواهم زد.”

طی دو سال اخیر مسئولان زندان طبس ۴ مورد با اعطای مرخصی به این شهروند بوکانی موافقت کردند. زمانی که یک زندانی سیاسی کرد محبوس در زندان طبس پس از اتمام ایام مرخصی به زندان این شهرستان مراجعت نکرد، بهانه ای شد تا روند اعطای تسهیلات به “عبدالهی” که دهمین سال دوران محکومیت هجده ساله ی خود را سپری می کند، متوقف شود.

یک هم بندی غیرکرد وی به موکریان می گوید: ماموران زندان “محمدامین” را حدودا ساعت ۴ صبح با زور و تهدید از طبس به زندان مرکزی بیرجند منتقل کردند.

این زندانی طبسی افزود “عبدالهی امروز در حالی تبعید شد که از روز گذشته اعتصاب غذای خود را به مسئولان داخلی زندان اعلام کرده بود.”

محمد عبدالهی برادر این زندانی سیاسی، که با اتهام محاربه به اعدام محکوم شده است و هم اکنون در زندان مرکزی ارومیه نگهداری می شود در یک گفتگوی کوتاه تلفنی با خبرنگار موکریان، ضمن تایید این خبر گفت “ساعت ۱۲ ظهر برادرم با خانواده تماس گرفته و اعلام کرده در شرایطی به شهرستان بیرجند رسیده است که در دومین روز اعتصاب غذای خود به سر می برد.”

موکریان پیشتر نیز گزارش کرده بود، محمدامین عبدالهی، پائیزسال ۱۳۸۴ بازداشت و پس از ۱۵ ماه بلاتکلیفی در دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق همکاری موثر و مسلحانه با یکی از احزاب مخالف و نیز تبلیغ علیه نظام، دادگاهی و در مجموع به ۱۸ سال زندان و تبعید به زندان طبس محکوم شد.

شهرستان بیرجند با ۱۸۵۰۰۰ نفر جمعیت، مرکز استان خراسان جنوبی در شرق ایران است و از شهرستان بوکان حدود ۱۸۰۰ کیلومتر دور است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016