چهارشنبه 8 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کانون بین المللی وکلا خواستار آزادی فوری عبدالفتاح سلطانی شد

موسسه حقوق بشر کانون بین المللی وکلا امروز ۳۰ سپتامبر طی بیانیه مطبوعاتی که در وب سایت این موسسه منتشر شده است از دولت ایران خواست تا فورا عبدالفتاح سلطانی وکیل دادگستری که به سیزده سال حبس محکوم شده است را آزاد کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



در این نامه آمده است که موسسه حقوق بشر کانون بین المللی وکلا نگران وضعیت سلامتی سلطانی است که در حال حاضر در زندان اوین بسر می برد.

بارونس هلن کندی از اعضای مجلس اعیان و یکی از زوسای این موسسه گفت: «عبدالفتاح سلطانی بیش از سه سال است که در زتدان است. موسسه حقوق بشر کانون بین المللی وکلا مطلع شده که وضعیت جسمی او رو به وخامت است و از انواع بیماری ها رنج می برد و مسوولین زندان توجهی به درمان او ندارند. ما به شدت از زندانی بودن او نگرانیم و مجددا بر آزادی فوری او تاکید می کنیم».

هانس کورل یکی دیگر از روسای این موسسه در این بیانیه مطبوعاتی از دولت ایران خواسته که «به تعهدات بین المللی و قانون اساسی اش احترام بگذارد». او گفته است که «قانون اساسی ایران رعایت حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را برای همه شهروندان تضمین کرده است». به گفته او «همچنین ضروری است ایران متعهد اجرای اصول اولیه سازمان ملل در مورد نقش وکلا باشد تا آزادی عمل وکلای ایرانی برای انجام وظایف حرفه ای شان را بدون تهدید، دخالت و تعقیب قضایی تضمین کند».

موسسه حقوق بشر کانون بین المللی وکلا


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016