پنجشنبه 9 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

متن سخنرانی مونینا وانگ، نماینده کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری در برنامه شاهرخ زمانی در مقابل پارلمان اروپا

تظاهرات در رابطه با ایران
محل بلژیک، بروکسل ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۵

مونینا وانگ به نمایندگی از آی تی یو سی

به نمایندگی از آی تی یو سی واتحادیه های سراسری بلژیک سی اس سی CSC و اف جی تی بی FGTB ابتدا میخواهیم ابراز همدردی کنیم و همچنین صمیمانانه تسلیت بگوییم به خانواده شاهرخ زمانی و دیگر فعالین سندیکای، شاهرخ کسی بود که به ۱۱ سال زندان در ۲۰۱۱ محکوم شد و در ۱۳ سپتامبر در زندان جان باخت .

زمانی زندگی خود را وقف مبارزه برای آزادی کرد و صدایش را بلند کرد بر اساسی ترین حقوق کارگران و آزادی تشکل.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانواده او ، جنبش مستقل کارگری در ایران و اتحادیه های کارگری جهانی یکی از رهبران کارگری با جرات خود را از دست داد، او کسی بود که وفادارانه زیر سخت ترین شرایطی که قابل مقایسه با هیچ جا نیست مبارزه کرد.

اجازه دهید در این فرصت ادای احترام کنیم به تمامی کارگران شجاع، معلمان، رانندگان اتوبوس، آنها کسانی هستند که مرعوب قدرت نشده اند و ساکت نمی مانند و برای آزادی مبارزه می کنند و در این راه جانشان در خطر است.

شما تنها نیستید و فراموش نمی شوید.

جنبش اتحادیه های کارگری جهانی با شما هستند. ما صدای شما را می شنویم و در این مبارزه تا پیروزی از شما حمایت می کنیم.

امروز آ تی یو سی و اتحادیه های کارگری بلژیک اینجا هستند تا به دولت ایران فشار بیاورند بخاطر بازداشتهای اخیر و محکومیت اعضای اتحادیه های مستقل کارگری ایران ، ما معترض هستیم و این اعمال را قویا محکوم کنند.
از ماه مارس مجددا کارگران ومعلمان در سراسر کشور برای مزد بهتر ،آزادی تشکل صنفی ومنزلت اجتماعی اشان به خیابانها آمده اند.

دولت ایران در عکس العمل به اعتراضات کارگران موج جدیدی از دستگیری کارگران، حمله به خانه ها و دفاتر رهبران تشکلات کارگری، و همچنین محاکمه های جدید و حکم های طولانی برای کسانی که در حال حاضر در زندان می باشند را شروع کرده است.

ما باور داریم که دولت با تمام قوا به سرکوب همه جانبه ای برای از بین بردن کارگران مخالف دست زده و از بین بردن جنبش مستقل کارگری را در دستور کار دارد.

چند سال پیش زمانی که برای اولین بار روحانی انتخاب شد، تعداد زیادی از مردم، از جمله برخی در همین پارلمان اروپا، ابراز امیدواری کردند که دموکراسی در جامعه ایران جای پایی باز خواهد کرد!

در آن زمان آ تی یو سی شک وتردید خود را ابراز کرد.

امروز، پس از توافق ایران با ۵ + ۱ و همگام با لغو تحریم ها، سوداگران سرمایه مشتاق وعجولانه در کشف فرصتها در ایران هستند. همزمان حاکمان دولتی نیز نگران باز شدن درها هستند ، و تصمیم گرفته اند هر نوع مخالفتی را سرکوب کنند و تلاش دارند مانع هر باور و اندیشه دموکراتیک در ایران بشوند.

این جنبش (کسانی که ما برایشان اینجا هستیم ) کارگران امروز جامعه را رهبری می کنند- کارگران و سازمانهای مستقل شان آماده نبرد شدند.

قصد رژیم برای از بین بردن روح دموکراتیک وستیزه جوی کارگران است چیزی که حکومتهای دیکتاتوری یا توتالیتر برای کنترل جامعه از آن استفاده می کنند.

به همین دلیل است که در چند هفته گذشته:
زمانی با جانش بهایش را پرداخت،
محمود صالحی بار دیگر به ۹ سال زندان محکوم شد،
علی نجاتی از سندیکای کارگران نیشکرهفت تپه دستگیر شد،
اسماعیل عبدی، دبیر کل انجمن صنفی معلمان ایران ممنوع الخروج شد و سپس بازداشت گردید.
و بسیاری از معلمان دیگر صرفا بخاطر آمدن به خیابان از ماه آوریل در زندان می باشند.

اینها دلایلی است که آی تی یو سی شدیدا به این اعمال مقامات اعتراض کند - و این کار را ادامه خواهد داد.

به این دلایل است که ما دبیر کل سازمان بین المللی کار را برای مداخله فراخوانده ایم.

برای همین دلایل است ما و اعضایی در این اعتراض شرکت کرده ایم.

ما می خواهیم که قوانین سختی برای کمپانیهای که خواهان سرمایه گذاری در ایران هستند بسته شود. بهمین خاطر پارلمان اروپا باید قوانینی برای این سرمایه گذاریهای بگذارد تا سرمایه گذاران حمایت کنند برای حقوق بنیادین کارگری در ایران

برای همین دلایل است که شما و ما امروز اینجا هستیم.

برای گفتن و اعتراض به دولت ایران و دولت های بین المللی که ما این دستگیری ها، سوء استفاده و آزار و اذیت در ایران را تحمل نمی کنیم.
بپاخیزیم برای دموکراسی ، کرامت و منزلت انسانی.

و ما همچنان انجام این کار را ادامه می دهیم .

متشکرم


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016