پنجشنبه 9 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بحرین: کشف کارگاه بزرگ ساخت بمب‌ مرتبط با سپاه قدس ایران

وزارت کشور بحرین روز چهارشنبه از کشف یک کارگاه بزرگ ساخت تولید بمب در جنوب پایتخت این کشور و دستگیری تعدادی مظنون «مرتبط با نیروی قدس» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو فردا ـ به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت کشور بحرین روز چهارشنبه، هشتم مهرماه، اعلام کرد که این کارگاه ساخت بمب در روستای نویدرات، واقع در جنوب منامه، پایتخت این کشور، واقع بوده است.

این وزارتخانه همچنین از کشف یک و نیم تن مواد منفجره پرقدرت در این کارگاه خبر داد.

طارق الحسن، رئیس پلیس بحرین، نیز مسئولیت این کارگاه را متوجه جمهوری اسلامی ایران دانسته است.

آقای حسن گفت: «این کشف قابل توجه یک بار دیگر نشان می‌دهد که ایران چگونه با دخالت مداوم، امنیت و ثبات بحرین و منطقه‌ای گسترده‌تر را بر هم می‌زند.»

در همین حال، به گفته رئیس پلیس بحرین، حوادث مرتبط با تروریسم در این کشور در سال ۲۰۱۵ «به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش» داشته است.

طارق الحسن افزود: «حرفه‌ای‌گری در ساخت مواد منفجره، پنهان‌سازی و جاسازی آنها نشانه روشنی از حمایت بین‌المللی» از این حادثه است.

بحرین کشوری کوچک و کم‌جمعیت در جنوب ایران و در حاشیه خلیج فارس است.

اگرچه اکثریت این کشور را مسلمانان شیعه‌مذهب تشکیل می‌دهند، حکومت آن سال‌هاست که در دست خاندان سنی‌مذهب موسوم به آل خلیفه است.

ایران از شیعیان این کشور حمایت می‌کند، اما بحرین این حمایت را به پشتیبانی از گروه‌ها و اقدامات «تروریستی» مانند برخی موارد بمب‌گذاری در این کشور نیز مرتبط می‌داند.

حکومت بحرین در سال‌های اخیر به دفعات مدعی کشف «توطئه‌ها»یی شده که به گفته این پادشاهی، توسط جمهوری اسلامی ایران و به خصوص نیروی قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران، برنامه‌ریزی شده است.

سخنانی که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، گه‌گاه درباره شرایط سیاسی این کشور بر زبان می‌آورد نیز همواره با اعتراض تند بحرین مواجه شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016