دوشنبه 13 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

محسن رضایی خطاب به دولت عربستان: با دم شیر بازی نکنید

تهران - ایرنا – دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نباید از نجابت و بردباری ما سو استفاده شود خطاب به دولت عربستان گفت، با دم شیر بازی نکنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا سرلشگر محسن رضایی روز دوشنبه در صبحگاه مشترک یگان های ویژه نیروی انتظامی افزود: با آمادگی جلوی تهدیدات را گرفته و آن را خنثی می کنیم همانگونه که در ۲۸ - ۲۷ سال گذشته اسرائیل سه بار و آمریکا دو بار به ایران حمله کرد اما نتوانستند موفق شوند چون شما در صحنه بودید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موفقیت در خنثی کردن فتنه ۸۸ گفت: در جریان فتنه ۸۸ سعی کردند فن جدیدی انجام دهند اما دیدند راه بسته است چرا که یگان ویژه پرافتخار ایستاده بود و باید این یگان هر روز در آموزش، فنون، ابزار و تجهیزات خود بیافزاید و آن را به روز کند.
وی ادامه داد: اوباما بزرگترین اشتباه تاریخی خود را مرتکب شد به گونه ای که قبل از فتنه، نامه ای به مقام معظم رهبری نوشت و بعد از خنثی شدن فتنه، پشت فتنه گران را گرفته و نامه دومی به مقام معظم رهبری نوشت، این در حالی است که رهبری نامه دوم وی را پاسخ نداد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: روش و تجارب ما در امنیت ملی بسیار است چرا که از ابتدای انقلاب دولت و حکومت ما حوادث عظیمی را پشت سر گذاشته اعم از شورش ها در کردستان، ترکمن صحرا، سیستان و بلوچستان، ترورها ، جنگ و کودتاها در حالی که هیچ کشوری در این زمینه تجربه نیروهای مسلح ما را ندارد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر دشمنان سرسخت و رقبای مسلمان در منطقه داریم و به جای اینکه با ما دوست و برادر باشند برادری را زیر پا می گذارند.
وی ادامه داد: این آقایان که در حرمین شریفین هستند پرچمدار تفرقه شده اند. همچنین عمال اسراییلی ها و آمریکایی ها شده اند و با پول نفت و خون جوانان خود هزینه حمله به یمن را می پردازند.

رضایی گفت: کسانی که امروز در عربستان ادعای اسلام می کنند باید ادعای خود را تقویت کنند اما تضعیف می کنند از سوی دیگر سمت و سوی خصومت ها را به ایران کشیده اند در حالی که ایران نگاه ملی گرایی را کنار گذاشته و نگاه قرآن به آسمان ها بلند است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها مدعی دمکراسی هستند در حالی که از دمکراسی استقابل نمی کنند، بر این اساس باید با قدرت در صحنه باشیم و کشورمان را نگه داریم برای همین با صراحت می گویم به فکر توطئه و جنگ جدید نباشید و از نجابت و بردباری ما سواستفاده نکنید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مساله امنیت فردی ، اجتماعی ، سیاسی و ملی را گوهر گرابنهایی برای مردم، حکومت ها و دولت ها دانست و گفت : امنیت است که سبب ثبات در کشور می شود و در این راستا نیروی انتظامی و نیروهای مسلح امنیت را تولید می کنند که نه تنها امنیت، برای مردم و حکومت، برای تولید کنندگان امنیت نیز ارزشمنداست.

رضایی ادامه داد : کسانی که تامین کننده امنیت هستند یک معامله بزرگ با خدا و امام زمان انجام داده اند چرا که اگر امنیت نباشد نمی توان در حوزه های مختلف تصمیم گیری کرد .

وی تصریح کرد: امنیت کشور ما متفاوت با کشورهای دیگر است چرا که خریدار آن در کشورمان خدا، امام زمان ومقام معظم رهبری که نایب به حق امام زمان است می باشد.

رضایی با بیان اینکه نیروی انتظامی کارنامه خوبی دارد گفت: فرماندهان قبلی و جدید نیروی انتظامی، یگان ها ، شهدا و جانبازان کارنامه ای خوبی برای این نیرو بر جا گذاشته اند و اگر امروز به صحنه بین الملل نگاه بیاندازیم می بینیم که نمی تواند یک مراسم زیارتی خانه خدا را که هر سال تکرارمی شود مدیریت کنند آن هم مراسمی که روز، مکان و افراد آن مشخص هستند.

رضایی با اشاره به مدیریت فتته ۸۸ گفت: چنانچه فاجعه منا با اتفاقات کشورمان در آن فتنه را مقایسه کنیم خواهیم دید در طول هفت ماه در کشور برخی خرابکاری کرده و وسیله ها رابه آتش می کشاندند که در این بین عده قلیلی کشته و زخمی شدند ولی این مسایل مدیریت شد . در حالی که در فاجعه منا و در مراسم حج از ۵۰ کشور جهان زوار می آیند وعربستان نمی تواند آن را اداره کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی دیگری از سخنانش به جریان ائتلافی آمریکا که بیش از یک سال برای مقابله با تروریست های تکفیری با تجهیزات مختلف شکل گرفته اشاره کرد و گفت: آنها در این زمینه نیز موفق نبودند .
رضایی افزود: آمریکا درافغانستان بیش از ۱۰ سال حضور دارد این در حالی است که بهترین تجهیزات و هواپیمای بدون سرنیشن خود را برای حمله به تروریست ها بلند می کند اما محل اجتماعات مردم و یا عروسی بمباران می شود بعد عذرخواهی کرده و می گوید ما نمی دانستیم. آیا قرار است امنیت این گونه برقرار شود؟

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از پلیس های دنیا خود عامل ناامنی هستند خطاب به ماموران حاضر در صبحگاه یگان های ویژه گفت: افتخار کنید که جانتان را در راستای امنیت مردم به میدان آورده اید .

رضایی افزود: آمریکا علیه سیاه پوستان اقداماتی انجام می دهد که با هیچ منطقی سازگاری ندارد چرا که به جرم سیاه پوست بودن شهروندان به خود اجازه می دهد قوانین را زیر پای گذاشته و یک جوان که دستان خود را بالا برده و تسلیم کرده به رگبار بسته و جلوی خانواده او را بکشد.

رضایی افزود: امروز امنیت توسط مدعیان امنیت در دنیا زیر پا گذاشته می شود در حالی که نگاه به امنیت در این کشورها اشتباه است و درآنها آموزش، اعتقاد و عواطف لازم وجود ندارد .

این در حالی است که در ایران فکر و اندیشه امام امنیت را شکل داده به گونه ای که دریک دست اسلام و قرآن و در دست دیگر مردم قرار دارند.
وی با بیان اینکه در سیاست نیز این چنین است، گفت : اساس امنیت اجتماعی و نظامی دین ومردم هستند چرا که هزینه را پایین آورده و امنیت واقعی را شکل می دهد.

رضایی در این باره تصریح کرد: هرچند وجود رهبری و ولی فقیه به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح که فردی با تقوا است امنیت را شکل داده و بر این اساس امنیت ما جناحی، شخصی و گروهی نیست بلکه ملی و مردمی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016