چهارشنبه 15 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اعتراض به ظریف در دانشگاه امام صادق

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان از برنامه‌های وزارت خارجه برای عبور قدرتمند از شرایط حاکم بر فاجعه منا خبر داد.

دکتر محمدجواد ظریف عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت محمد رحیم آقایی‌پور در جمع خبرنگاران ایسنا و باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از همان ابتدای فاجعه منا تمام تلاش‌مان این بوده که اولا سلامت حجاج را درحد توان تضمین کنیم و ثانیا شناسایی قربانیان و بازگشت بدن‌های مطهرشان را تضمین کنیم. هم‌چنین مفقودان را شناسایی کنیم که با تمام تلاش‌های انجام شده در سطوح مختلف پیشرفت‌هایی حاصل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او ادامه داد: البته متاسفانه در ابتدای کار همکاری دولتمردان عربستان بسیار نامناسب و ناقص بود اما روزهای آخر بسیار بهتر شد. امیدوارم از این مرحله بتوانیم به خوبی عبور کنیم البته برای مراحل بعد نیز برنامه‌ریزی‌هایی داریم.

هنگام خروج ظریف از مراسم گرامی‌داشت حاج محمدرحیم آقایی‌پور که در دانشگاه امام صادق (ع) در حال برگزاری است چهار یا پنج دانشجو با صدای بلند شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند.

هنگام سوار شدن وزیر امور خارجه به خودرو یکی از دانشجویان دانشگاه بدون در نظر گرفتن شرایط حاکم بر فضای گرامی‌داشت این جانباخته با فریاد از محمد جواد ظریف پرسید «مخاطب صحبت‌های امروز آقا، کیست؟» که این جمله را چند بار و هر بار با صدای بلندتری تکرار کرد. به دنبال بی‌پاسخ ماندن سوالش با فریاد بلندی شعار مرگ بر آمریکا را سر داد و دو سه دانشجوی هم‌فکرش او را همراهی کردند.

پس از خروج ظریف از محوطه مراسم یکی از اساتید دانشگاه با ناراحتی خطاب به این دانشجویان گفت: آیا شما دانشجوی امام صادق (ع) هستید؟ ای بی‌ادب‌ها آیا انسان جلوی میهمان خود شعار مرگ سر می‌دهد؟ جمع زیادی از حاضران با این استاد دانشگاه امام صادق (ع) همراهی کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016