دوشنبه 20 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روحانی: از رفع تحریم ضرر نمی کنید؛ نگران نباشید دکان تان کساد نخواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) - رئیس‌جمهور در جمع مردم مازندران گفت: هرکس می‌خواهد شعار دهد، از جیب خود شعار دهد نه فقرا.

به گزارش «انتخاب»، حسن روحانی در جمع مردم استان مازندران در ورزشگاه شهید متقی ساری اظهار داشت:

سلام و درود بر مردم غیور ساری و همه شهرستان‌های استان سرسبز مازندران. من از لطف و محبت و مهمان نوازی شما مردم از دیرباز از خرداد ۹۲ با آن شور و هیجان و نشاطی که در مردم این خطه از غرب استان تا مرکز استان تا شرق استان را شاهد بودم و در طول این مدت دو سال شور و اشتیاق شما به همراهی و همدلی با دولت در مسیر توسعه و آبادانی کشور سرزمینی که پرچمدار حکومت علوی در تاریخ و یار علویان بود و همواره در انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس نقش بسیار تاثیرگذاری خودش را در پیروزی انقلاب و در پیروزی دفاع مقدس ایفا نمود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


من در دوران نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی خاطرات بسیار زیادی از خطه شمال و از مازندران دارم و اتفاقاً در سال‌های اولیه تبلیغی خودم یعنی در سال ۴۴ در ساری ارادت مردم را به خاندان رسالت و حمایت مردم را از امام عزیز و نهضت اسلامی گواه و شاهد بودم؛ سرزمینی که در طول دفاع مقدس لشکر ۲۵ کربلا همواره حماسه آفرین در مسیر دفاع از شرف و انقلاب و تمامیت ارضی کشور ما بود من از شیرودی‌ها از کشوری‌ها خاطرات فراوانی دارم از دفاع و ایستادگی‌شان از سال ۵۷ در مسائل مختلف در سال ۵۸ و ۵۹ و در دوران دفاع مقدس از طوسی ها و بصیرها و از همه سرداران عزیز و بزرگوارانی که در دفاع مقدس توانستند به خوبی رشادت و شهامت خود را برای دفاع از سرزمینشان به منصه ظهور برسانند.

سرزمین عالمان، بزرگان، مورخین، محدثین، شیخ طوسی‌ها، طبری‌ها سرزمین مرجعیت، سرزمین مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی که از افتخارات ایران اسلامی و خطه شمال است آیت الله حسن زاده آملی و بزرگال فراوانی که این سرزمین داشته و رؤسای دو قوه‌ای که تعلق به این خطه دارند شهدای بزرگ، بزرگان هاشمی‌نژادها شیخ فضل الله نوری‌ها و افتخارات فراوانی که در علم و دانش و ادب و تحقیق این سرزمین داشته و دارد.

سرزمین ورزشکاران قهرمانان مدال آور بین المللی در ۲۲ رشته ۳۳۳ قهرمان مدال آور از مازندران عزیز و پایتخت کشتی ایران جویبار.

من در آغاز سخنم از مردم عزیز از قطعه هنری که توسط نوجوانان و جوانان عزیز هنری که توام با کار بود هنری که توام با بیان فعالیت اثربخش کشاورزی در این دیار بود و هنری که توأم با تاریخ این سرزمین و یادآور گذشته‌ها امروز و نشاط برای مردم این دیار بود، تشکر می کنم.

در آغاز می‌خواهم به آن عزیزانی که در حادثه منا از این استان جان باخته دارند به آن خانواده‌های عزیز تسلیت عرض کنم استان مازندران جزء استان‌هایی بود که متأسفانه جانباختگان زیادی در حادثه منا داشتند گرچه آنها که رفتند به وصال حق رسیدند در سرزمین حرم در شرایط بسیار سخت جان به جان آفرین تسلیم کردند آنها پاداششان را با بهشت جاودان خواهند گرفت و مردم عزیز سرزمین ما همدلی و همدردی و همنوایی‌شان با خانواده‌های ایران و همه کشورهایی اسلامی که متأسفانه بسیاری از کشورهای اسلامی امروز مفقودین فراوانی در این حادثه دارند از جمله جمهوری اسلامی ایران تلاش مردم عزیز سرزمین ما موضع‌گیری قاطعانه مقام معظم رهبری ما و تلاش دولت مردان در این حادثه در همه جایش قابل تقدیر است.

اما دولت هنوز وظیفه‌اش تمام نشده است هم نسبت به خانواده‌های این عزیزان و هم برای اینکه این حادثه ابعادش روشن شود ان شاء الله به تلاش‌های سیاسی دیپلماتیک حقوقی و سایر وظائفمان عمل خواهیم کردم.

نکته دوم اینکه ما در آستانه ماه شهادت ماه دلاوری و ماه سالار شهیدان ماهی که انقلاب را از این ماه داشتیم پیروزی ما در دفاع مقدس از این فرهنگ داشتیم امروز هم برای ادامه راهمان ایستادگی‌مان بزرگترین فرهنگی می‌تواند حامی و راهنمای این ملت باشد آن کسی است که او مصباح هدایت است ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجات. ان شاء الله او کشتی نجات ما هم در این دنیات و هم در آن دنیا خواهد بود.

ما در یک فضای نو و جدیدی با همت شما مردم با همت زنان و مردان با همت جوانان با همت دیپلمات‌های ما امروز در یک عرصه جدیدی قدم گذاشته‌ایم ما توانستیم به همه جهانیان بگوییم که ما همانطور که در دفاع مقدس توانستیم از حق ملت ایران دفاع بکنیم با ایثار، استقامت و ایستادگی امروز توانستیم با زبان منطق و دیپلماسی در برابر قدرت‌های جهان ایستادگی کنیم و این ملت بزرگ ما توانست به یک توافق غرورآفرین با جهان با قدرت‌های جهان با سازمان ملل متحد با شورای امنیت برسد و این برای ما افتخار است که ما توانستیم با قدرت این ملت همان شورای امنیتی که قطعنامه‌های نابه حق و ظالمانه علیه ملت ما تصویب کرده بود را وادار کند به قطعنامه‌ای جدید که قطعنامه‌های غلط قبلی را ملغی می‌کند و حقوق ملت ایران را به رسمیت می‌شناسد.

ما از رهبر معظم انقلاب تقدیر و تشکر می‌کنیم به خاطر حمایت‌هایشان از روز اول تا روز پایان برای این توافق و البته نیازمند حمایتشان در مسیر راه خواهیم بود و تشکر از ملت ایران به خاطر حمایتشان و تشکر از همه مسئولین و تشکر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در عمل ارزشمند و کار بسیار تاریخی‌شان در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی که کلیات طرح برجام را طبق خواست ملت ایران به تصویب رسانده‌اند ما همه کشور را از آن این مردم بزرگ می‌دانیم.

ما امروز در فرصت پسا برجام هستیم ما امروز در فرصت بعد از توافق غرورآفرین هستیم ما نیاز به اتحاد و انسجام و همدلی داریم اگر توانستیم در برابر دنیا به توفیقات بزرگ دست یابیم به خاطر رهبری با درایت به خاطر ایستادگی ملت بزرگ و به خاطر دیپلمات‌های غیور و کاردان ما در صحنه مقابله با دنیا بود.

تاریخ به ما خواهدگفت که ملت ایران در این مقطع تاریخی چه کار عظیم و بزرگی را به ثمر رساندند شما در تاریخ پیدا کنید کجا بوده که کشوری را شورای امنیت و قدرت‌های جهان به فصل ۷ ببرند و در مسیر خطرناک جنگ و تحریم و فشار ببرند و این ملت به تنهایی با منطق و با استدلال و با انسجام و با ایستادگی و با تکیه بر مردم غیور و نیروهای مسلح شجاعش و جوانان غیور این سرزمین و همه اقوام این کشور شیعه و سنی و کرد و بلوچ و ترکمن و عرب و لر و همه سراسر کشور یکپارچه ایستادگی کند و از بند ۷ خارج کند.

ما متحد خواهیم ماند ما منسجم خواهیم ماند همانطور که رهبر فرمودند نباید برجام در میان مردم فاصله‌ای را ایجاد کند ما همه هدف واحد داریم ما همه مسیر واحد را طی می‌کنیم اشکالی ندارد که عده‌ای منتقد باشد و نظرات دیگری داشته باشند اما ما در قانون اساسی مسیر دموکراسی را برگزیدیم همیشه در همه مراحل آنچه که اکثریت مردم می‌گویند چراغ راه ما خواهد بود.

در انتخابات ما کاندید واحد و نظر واحد نداریم اما رأی اکثریت برای ما بلات خواهد بود و بعد از رأی اکثریت همان اقلیت هم پیرو همان راه خواهند بود.

امروز باید برجام وسیله‌ای برای انسجام باشد؛ امروز باید برجام سکویی برای جهش اقتصادی جوانان غیور ما باشد.

ما به حول قوه الهی در ماه‌های آینده با رفع تحریم نشان خواهیم داد که ملت ما پیروز صحنه است.

ما افتخار می‌کنیم بر این ملت غیور و بزرگمان ما افتخار می‌کنیم این ملتی که در برابر مشکلات و تحریم‌ها با مردانگی و رشادت ایستادند و امروز پس از تحریم انشاء الله که شاهدش در ماه‌های آینده خواهیم بود دست به دست هم می دهیم و شاهد رشد و رونق پایدار در اقتصادی و در کشور خواهیم بود شما می‌دانید که امسال کشورهای ثروتمند نفتخیر به زانو در آمده‌اند اینکه شما می‌بینید یک کشور ثروتمند همسایه ۷۵ میلیارد دلار از صندوق می‌گیرد برای اینکه امسال خود را اداره کند کشوری که جمعیت کمی دارد ثروت زیادی دارد بیش از ۱۰ میلیون بشکه نفت صادر می‌کند خودش مقصر بود در این قیمت نفت اما هر کسی چاهی برای برادرش کند اول خود در آن چاه می‌افتد شما دیدید که چطور خودشان در این چاه افتادند.

ما در شرایط تحریمی که ما داشتیم شرایط ما شرایط تحریم بود شرایط سختی بود شرایط مشکلات بود اما این ملت ما آرامش خود را در بازار حفظ کرد دولت توانست در کنار ملت کشور را اداره کند ما مسیر کاهش تورم را در همین امسال با همه مشکلات شما می‌دانید یکی از کشورهای نفت خیر امسال تورمش ۳ برابر سال‌های قبل شده ما به حمد الله تورم ما امسال هم رو به کاهش خواهد بود ما در زمینه رشد اقتصادی تا پایان هفته جاری بسته‌ای را دولت ارائه خواهد کرد تا در شش ماهه دوم یک تحولی در اقتصادی به وجود خواهد آورد.

این تحرک اقتصادی قبل از آن است که تحریم برداشته شود هنوز ما در حالت تحریم هستیم ممکن است یک یا دو ما دیگر در همین حالت باشد اما در همین حالت شاهد خواهید بود که در ماه‌های پایان امسال کشور شاهد یک حرکت و رونق خواهد بود ما چرا دنبال مذاکره رفتیم؟

بعضی فکر می‌کنند ما علاقه داشتیم به غرب نزدیک شویم ما غرب را شرق برای ما فرق نمی‌کند ما دنبال منافع ملتمان هستیم ما دنبال مصالح کشورمان هستیم

آنچه برای ما مهم است اشتغال جوانان ما است آنچه برای ما مهم است رونق اقتصاد کشور ما است من به عنوان نماینده و خادم شما چطور رضایت بدهم که به خاطر تحرمی هر جنسی که وارد کشور می‌شد و هنوز هم البته اینچنین است ۱۵ تا ۲۰ درصد اضافه از جیب مردم پرداخت شود ما حق نداریم از جیب مردم شعار بدهیم.

ما با دنیا با شهامت و قدرت مذاکره کردیم تمام حقوقمان را در این مذاکره گرفتیم من در فرصت های بعدی برای مردم به طور کامل توضیح می‌دهیم بعضی از سخنان را نشنیده بگیرید تا به موقع جواب آن داده شود.

ما حق نداریم از جیب شعار دهیم؛ هرکس می‌خواهد شعار دهد، از زندگی و جیب خود شعار دهد نه از زندگی فقرا و محرومان؛ ما با دنیا با شهامت و قدرت مذاکره کردیم و تمام حقوقمان را گرفتیم.

چه کسی هست که از افتخار ملت ایران ناراحت است؟ چه کسی هست که از غرور ملت ایران ناراحت است؟ چه کسانی از رفع تحریم ناراحت هستند؟ والله شما هم ضرر نمی‌کنید بعد از تحریم این منفعت برای شما هم خواهد بود، نگران نباشید دکان شما کساد نمی‌شود.

اساس حرکت ما در این مذاکرات رفاه ملت ایران بوده، اساس ما در این مذاکرات این بود که رونق علم و رونق اقتصاد را به این کشور بیاوریم، همه ما به ایران افتخار می‌کنیم همه ما به آینده رشد و توسعه این کشور امیدواریم.

ما به دنبال مذاکرات و دنبال سرمایه گذاری در این کشور هستیم همین امروز ۵۰ شرکت مهم بین المللی میهمان تهران هستند همین روزها صدها سرمایه گذار بین المللی در تهران و در شهرهای دیگر رفت و آمد می‌کنند ما به حول و قوه الهی طبق برنامه اقتصاد مقاومتی طبق خواست ملت ایران و رهبر معظم انقلاب بعد از این توافق هم به نفع ملت، سرمایه و تکنولوژی را جذب خواهیم کرد و هم محدودیت در مناسبات بین المللی را کنار خواهیم گذاشت و شرایط برای حرکت اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک و صادرات پایدار و ارتقاء بهره وری را انجام خواهیم داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016