سه شنبه 21 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بیشترین کاهش قیمتی اوپک به ایران رسید، نفت ایران بشکه‌ای ۴۴.۶۲ دلار

اوپک در جدیدترین گزارش اعلام کرد: قیمت نفت ایران در ماه سپتامبر (شهریور ماه) با ثبت بیشترین کاهش قیمتی در میان کشورهای عضو اوپک، ۱.۶۳ دلار ارزان شد.
خبرگزاری فارس: بیشترین کاهش قیمتی اوپک به ایران رسید/ نفت ایران بشکه‌ای ۴۴.۶۲ دلار

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، اوپک در جدیدترین گزارش اعلام کرد، متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ (شهریور ۹۴) با ۱.۶۳ دلار کاهش نسبت به ماه پیش از آن ۴۴.۶۲ دلار معامله شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه آگوست ۴۶.۲۵ دلار به فروش رسیده بود. در ماه آگوست قیمت نفت ایران با کاهش ۸.۶۱ دلاری مواجه شده بود.

متوسط قیمت نفت ایران در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۵ معادل ۵۲.۳۰ دلار به ازای هر بشکه و در مدت مشابه سال ۲۰۱۴ برابر با ۱۰۳.۸۶ دلار در هر بشکه تخمین زده شده است.

متوسط قیمت سبد نفتی این سازمان در ماه سپتامبر با ۶۳ سنت کاهش نسبت به ماه قبل از آن ۴۴.۸۳ دلار در هر بشکه معامله شده است. این رقم برای سبد نفتی اوپک در ماه آگوست معادل ۴۵.۴۶ دلار در هر بشکه بوده است.

بر اساس گزارش ماهانه اوپک، قیمت نفت ۴ کشور نیجریه، لیبی، امارات و آنگولا در ماه سپتامبر افزایش یافته است. بیشترین افزایش مربوط به نفت سیدر لیبی با افزایش ۹.۸۹ سنتی و بیشترین کاهش مربوط به نفت سنگین ایران بوده است. متوسط قیمت نفت عربستان نیز ۹۶ سنت کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، قیمت سایر نفت‌های اوپک در ماه سپتامبر به ازای هر بشکه به این شرح است: نفت سبک عربستان ۴۵.۵۶ دلار ، نفت بصره عراق ۴۳.۴۱ لار، نفت بونی ‌لایت نیجریه ۴۸.۰۱ دلار، ‌سیدر لیبی ۴۶.۷۱ دلار، نفت گیراسول آنگولا ۴۸.۰۱ دلار، نفت سنگین ایران ۴۴.۶۲ دلار، نفت صادراتی کویت ۴۳.۹۶ دلار، نفت مارین قطر ۴۵.۸۸ دلار، نفت مرِیِ ونزوئلا ۳۴.۱۳ دلار، نفت موربان امارات ۴۸.۸۸ دلار، نفت اورینت اکوادور ۴۱.۰۳ دلار و نفت صحرای الجزایر ۴۸.۳۶ دلار است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز به طور متوسط در این ماه ۴۷.۶۱ دلار به فروش رفته است که کاهش ۸۹ سنتی نسبت به ماه گذشته را نشان می‌دهد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲.۷۱ دلاری کاهش ۴۵.۴۸ دلار معامله شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016