پنجشنبه 23 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

قطعات یک هواپیمای مسافربری در ایران از آسمان فرو ریخت

رادیو زمانه ـ یک هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت ماهان که از تهران عازم بندرعباس بود با حادثه‌ای کم‌سابقه مواجه شد. قطعاتی از موتور این هواپیما از آسمان فرو ریخت و هواپیما در یک وضعیت اضطراری در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، این رویداد صبح روز پنج‌شنبه ۲۳ مهر رخ داد و قطعات موتور هواپیما حوالی شهرستان اسلامشهر فرو ریخت.

هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ چهار موتوره است و یکی از هواپیماهای بزرگ مسافربری در جهان به شمار می‌رود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یک منبع آگاه گفته است این اتفاق به نیروهای امدادی اطلاع‌ داده شد و آن‌ها در محل حادثه حضور یافتند.

به‌گفته این منبع فقط قطعه‌ای از موتور فروریخته و موتور هواپیما سقوط نکرده است.

این هواپیما پس از حدود ۴۰ دقیقه پرواز به‌دلیل نقص فنی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست و بیش از ۳۰۰ مسافر آن با تأخیر توسط دو پرواز به بندرعباس منتقل شدند.

حال مسافران سالم گزارش شده است.

در فروردین‌ماه سال جاری نیز موتور یک فروند هواپیمای ایرباس ایرانی در فرودگاه آتاتورک استانبول منفجر شد. این حادثه نیز تلفاتی در بر نداشت.

در اردیبهشت‌ماه سال گذشته هواپیمای فوکر ۱۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که از مشهد عازم فرودگاه بین‌المللی زاهدان بود، با وجود یک چرخ بسته به حالت اضطرار در باند فرودگاه بین‌المللی زاهدان فرود آمد. در این حادثه ۹ نفر مجروح شدند.

در مردادماه سال گذشته نیز یک فروند هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ متعلق به شرکت سپاهان ایر (هواپیمایی هسا) که حامل ۴۸ مسافر و خدمه بود، از تهران به مقصد طبس، از فرودگاه مهرآباد بلند شد و چند دقیقه پس از بلند شدن از باند، در بلوار شیشه مینا واقع در غرب تهران سقوط کرد. در این حادثه ۳۸ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند.

در سال ۱۳۹۳ به طور میانگین ۲/۱ سانحه هوایی در ایران اتفاق افتاده است. تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران، سوءمدیریت و عمل نکردن به معیارهای ایمنی هواپیما‌ها از مهم‌ترین عوامل سوانح هوایی در ایران به شمار می‌آید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016