پنجشنبه 23 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

موج بازداشت اتباع ایرانی در امارات متحده عربی

201510.jpg
خبرگزاری ایرانشهر - به گفته مقامات رسمی دادستانی منطقه العین در امارات متحده عربی، سرپرست مدارس جمهوری اسلامی در این کشور بازداشت شده است.

هشت روز پس از آنکه پلیس امارات متحده عربی 9 معلم مرد ایرانی تبار و 13 معلم زن شاغل در مدارس جمهوری اسلامی در این کشور را بازداشت کرد، دادستان منطقه العین که زیر نظر حاکم ابوظبی اداره می‌شود، اعلام کرد ساعاتی پیش به حکم قاضی این دیوان، شهباز گودرزی، سرپرست مدارس جمهوری اسلامی در امارات متحده‌ی عربی نیز بازداشت شده است.

این مقام قضایی همچنین افزود 22 فرد ایرانی تبار که پیش از این در رابطه با همین پرونده بازداشت شده بود فعلا به قید کفالت آزاد شده‌اند اما حق خروج از امارات متحده عربی را ندارند و تحت نظر هستند. دادستان العین دلیل بازداشت این مقام ایرانی‌تبار را عدم توجه او به تذکرات کتبی ارسال شده از وزارت امور داخلی امارات متحده عربی و روند مشکوک استخدام و بکارگیری نیروهای غیر مجاز در مدارس ایرانی توصیف کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با این حال شایعه احتمال دستگیری باندی از جاسوسان جمهوری اسلامی در امارات متحده عربی بیش از پیش در محافل رسانه‌ای این کشور قوت گرفته است. برخی روزنامه‌نگاران اماراتی پیش از این و در پی افزایش تنش بین جمهوری اسلامی و عربستان سعودی در پی حوادث مربوط به جنگ داخلی یمن، از تلاش‌های جمهوری اسلامی برای استفاده از پوشش دیپلماتیک برای اعزام نیروهای امنیتی خود به امارات متحده عربی و دیگر کشورهای منطقه، گزارش‌هایی منتشر کرده بودند.

لازم به یادآوری است سابقه مدارس ایرانی در امارات متحده عربی به بیش از 60 سال پیش باز می‌گردد که با هدف تدریس برای فرزندان خانواده‌های ایرانی تبار ساکن در مناطق شیخ نشین حاشیه خلیج فارس، تاسیس گردید. در حال حاضر 8 مدرسه ایرانی در خاک امارات متحده عربی فعالیت دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016