چهارشنبه 29 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بشار اسد با پوتین در مسکو دیدار کرد + تصویر و ویدئو

کرملین اعلام کرد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه شامگاه سه‌شنبه ۲۰ اکتبر / ۲۸ مهر در مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار و در مورد وضعیت جنگ سوریه با او گفت‌وگو کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


Putin-Assad.jpg
رادیو زمانه - کرملین اعلام کرد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه شامگاه سه‌شنبه ۲۰ اکتبر / ۲۸ مهر در مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار و در مورد وضعیت جنگ سوریه با او گفت‌وگو کرده است.

به‌گزارش رویترز، این نخستین سفر خارجی بشار اسد پس از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین خبر دیدار اسد و پوتین را روز چهارشنبه ۲۱ اکتبر / ۲۹ مهر اعلام کرد و سفر بشار اسد را «دیدار کاری» نامید.

او اعلام نکرد که آیا بشار اسد روز چهارشنبه نیز در مسکو خواهد ماند یا خیر.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز خبر ملاقات پوتین و اسد را تأیید کرد و به نقل از دمیتری پسکوف نوشت آن‌ها در مورد ادامه عملیات هوایی روسیه در خاک سوریه و هماهنگی آن با عملیات نظامی ارتش سوریه گفت‌وگو کرده‌اند.

سخنگوی کرملین گفت: «موضوع طبیعتاً به مبارزه با گروه‌های تندرو تروریست و ادامه عملیات روسیه در حمایت از حملات نیروهای سوریه مربوط می‌شود.»

او افزود: «رئیس‌جمهور (پوتین) در مورد جزئیات وضعیت در سوریه و برنامه‌ریزی برای آینده مطلع شد.»

به‌گفته پسکوف همچنین «جنبه‌های مختلف روابط دو جانبه مورد بحث قرار گرفت.»

سخنگوی کرملین روشن نساخت که دو طرف درباره آینده بشار اسد در قدرت نیز صحبت کرده‌اند.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، نیز دیدار رهبران دو کشور در مسکو را تأیید کرد.

ولادیمیر پوتین روز جمعه ۱۶ اکتبر / ۲۴ مهر عملیات هوایی این کشور در خاک سوریه را موفقیت‌آمیز خواند و گفت در این حملات به تروریست‌ها آسیب‌های بسیاری وارد شده است.

روسیه از روز ۳۰ سپتامبر / ۸ مهرماه مداخله نظامی خود در سوریه را آغاز کرد. در این مدت روسیه با بمباران هوایی و سپس شلیک موشک‌های کروز از دریای خزر، مخالفان حکومت اسد را هدف قرار داده است.

نبرد نیروهای دولتی سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه در حال حاضر در اطراف شهر حلب جریان دارد. سازمان ملل هشدار داده است که ده‌ها هزار نفر از مردم سوریه از این منطقه گریخته‌اند و به کمک‌های فوری نیاز دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016