شنبه 2 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

محافظ سابق احمدی نژاد در سوریه کشته شد

151023111253_bagheri_niraki_a_512x288_fars_nocredit.jpg
بی‌بی سی: یکی از محافظان سابق محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران، در سوریه کشته شده است.

روز جمعه، ١ آبان (٢٣ اکتبر)، منابع خبری ایران گزارش کردند که عبدالله باقری نیارکی، که زمانی محافظ رئیس جمهوری سابق ایران بود، روز گذشته در شهر حلب کشته شده است.

خبرگزاری فارس نوشته که عبدالله باقری سی و چهار ساله بود و از او دو فرزند دختر باقی مانده است. این خبرگزاری در مورد نحوه کشته شدن و نوع ماموریت او در سوریه توضیحی نداده است.

برخی منابع خبری گفته‌اند که مراسم تشییع جنازه عبدالله باقری روز شنبه در تهران برگزار خواهد شد هر چند خبرگزاری فارس به نقل از برادر او نوشته که جنازه هنوز به ایران منتقل نشده و زمان برگزاری مراسم تشییع آن مشخص نیست.
در زمان اعتراضات خیابانی به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، برخی وبسایت‌های متعلق به معترضان تصاویری از نیروهای دولتی در جریان حمله به تظاهرکنندگان روز عاشورا منتشر کردند و نوشتند عبدالله باقری، محافظ محمود احمدی نژاد، در میان آنان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در چند هفته اخیر، همزمان با اخبار مربوط به عملیات سنگین نیروهای دولتی سوریه در شهر حلب، گزارش‌هایی از کشته شدن شماری از نظامیان ایرانی از جمله تعدادی افسران بلندپایه سپاه پاسداران انتشار یافته است. از جمله کشته شدگان ایرانی، سرتیپ حسین همدانی، فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله، مامور حفظ امنیت تهران بود.

مقامات جمهوری اسلامی گفته‌اند که نظامیان اعزامی به سوریه صرفا به عنوان مستشار به نیروهای دولتی آن کشور مشاوره می‌دهند. از تلفات نیروهای سوری در این عملیات گزارشی در دست نیست.

منابع خبری جمهوری اسلامی کشته شدگان ایرانی جنگ سوریه را "محافظان حرم حضرت زینب" می‌نامند، به این معنی که برای حفاظت از اماکن مذهبی شیعیان در برابر حملات اسلامگرایان تندرو سنی مخالف حکومت سوریه به آن کشور اعزام شده‌اند.

از تابستان سه سال پیش شهر حلب صحنه درگیری بین نیروهای دولتی سوریه و مخالفان مسلح حکومت بوده که تلفات انسانی و ویرانی گسترده ای برجای گذاشته است. شهر حلب دومین شهر بزرگ سوریه محسوب می‌شد و با آغاز عملیات هوایی روسیه در سوریه، نیروهای دولتی عملیاتی را برای بازپس گرفتن این شهر آغاز کرده و از پیشروی هایی نیز خبر داده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016