شنبه 2 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نماینده خامنه‌ای در سپاه: باید در صندوق‌های رأی به کسانی رأی دهید که شجره ولایت را تقویت کنند

Ali-saeedi-saham-news-600x399.jpg
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: در زیارت عاشورا می‌خوانیم که شمر و عمربن سعد از عناصر روی صحنه بودند ولی از پشت صحنه اسم نمی‌برند زیرا آنهایی که فتنه را تولید می‌کنند از خودشان سند محکمی باقی نمی‌گذارند و حریم برایشان ایجاد می‌کنند و آنها را مقدس می‌شمارند، در فتنه ۸۸ نیز سران فتنه روی صحنه بودند و یک لایه نیز کف خیابان آشوب می‌کردند و یک لایه نیز پشت صحنه نقشه می‌کشیدند، همان افراد هنوز نیز در حال فعالیت هستند.

علی سعیدی شامگاه چهارشنبه در مسجد سپاهان‌شهر اصفهان با بیان این‌که خداوند برای انسان تابلوها و راهنماهای بسیاری فرستاده تا راه را اشتباه نروند اظهار داشت: متاسفانه در هر دوره‌ای هم خواص و هم مردم در انتخاب مسیر و راه دچار اشتباهات زیادی شده و می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که همه رهبران الهی نسبت به میراث بعد از خودشان نگران بوده‌اند افزود: نگرانی شامل ۴ دسته در مورد فرزندان نوه‌ها خواص و مردم می‌شود اشتباهات قوم نوح و بنی اسرائیل را می‌توان توجیه کرد اما چرا خواص پیامبر اشتباه کرده‌اند از همه بدتر این است که ما و خواص ما اشتباه کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر خواص ما و یا مردم ما اشتباه کنند بدون شک عذاب ما از همه پیشینیان بیشتر است از سوی دیگر نیز اگر درست عمل کنیم ثواب ما از همه بیشتر است زیرا ما در آخر کار قرار داریم و زمینه‌ساز انقلاب جهانی امام زمان (عج) هستیم.

حجت‌الاسلام سعیدی بیان کرد: آیا در عصر ما مردم و خواص هم اشتباه کرده‌اند در عصر ما هم خواص همه اشتباهات گذشته را تکرار کرده‌اند در این میان دو تفاوت وجود دارد در عصر علوی اکثر خواص منحرف شدند ولی در عصر ما اکثریت خواص بر ولایت فقیه ایستادگی کردند در عصر علوی مردم به پای امام نایستادند ولی در عصر ما مردم پای امام و رهبر ایستادند.

وی اظهار داشت: اشتباه چهارم خواص بعد از رحلت پیامبر (ص) اختلاف امام علی و طلحه و زبیر را تنزل دادند و آن را به یک اختلاف قبیله‌ای و قومی ایجاد کردند در همین راستا باید گفت وای بر کسانی که نتوانند جبهه حق و باطل را تشخیص دهند ابوموسی اشعری گفت این جواب برای دنیا است اگر بهشت را می‌خواهید وارد معرکه نشوید و باز هم این اشتباه تکرار شد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادعا کرد: در همین راستا در فتنه ۸۸ نیز حتی کسانی که تریبون نماز جمعه را داشتند چیزی نمی‌گفتند و می‌گفتند دعوا بین موسوی و احمدی نژاد است که در جواب این افراد باید گفت دعوا بین این دو نفر تنها یک هفته می‌تواند ادامه پیدا کند در حقیقت در دعوای حق و باطل سکوت یک نوع خیانت است.

وی افزود: برخی افراد می‌گفتند در دعوای سیاسی دو طرف باید کوتاه بیایند اما در دعوای حق و با طل نباید سکوت کرد اشتباه پنجم سکوت خواص در برابر فتنه بود سخن نگفتن سبب تقویت باطل می‌شود دو دسته امام علی را تنها گذاشتند عده‌ای که در مقابل عده‌ای ایستادند و عده‌ای که در این معرکه سکوت کردند. در همین راستا باید در صندوق‌های رای باید به کسانی رای دهیم که شجره ولایت را تقویت کنند.

حجت‌الاسلام سعیدی تصریح کرد: اشتباه ششم عدم توجه به عناصر پشت صحنه فتنه بود در زمان امام علی(ع) فتنه صفین و نهروان بود در هر فتنه ۳ لایه وجود دارد یک لایه روی صحنه، یک لایه کف خیابان و یک لایه هم پشت صحنه که فکر فتنه را تولید می‌کند وجود دارد در زیارت عاشورا ۵ گروه را برانداز بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه ای کاش در کشور یک‌بار هم که شده زیارت عاشورا را تجزیه و تحلیل می‌کردیم، گفت: نخست خدا لعنت می‌کند کسانی که بنیان‌گذار ظلم هستند، پس ظالمین با بنیان‌گذاران ظلم تفاوت دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که در زیارت عاشورا می‌خوانیم که شمر و عمرابن سعد از عناصر روی صحنه بودند ولی از پشت صحنه اسم نمی‌برند زیرا آنهائی که فتنه را تولید می‌کنند از خودشان سند محکمی باقی نمی‌گذارند و حریم برای‌شان ایجاد می‌کنند و آنها را مقدس می‌شمارند، تصریح کرد: در فتنه ۸۸ نیز سران فتنه روی صحنه بودند و یک لایه نیز کف خیابان آشوب می‌کردند و یک لایه نیز پشت صحنه نقشه می‌کشیدند، همان افراد هنوز نیز در حال فعالیت هستند.

وی افزود: آن کسانی که فتنه ۸۸ را طراحی کردند، ببنید در روزنامه‌ها چه کاری انجام می‌دهند و ما را تازه به دوران رسیده می‌دانند و می‌گویند که شما از روستا به شهر آمده‌اید، اما بدانید که اگر مردم گوششان به امام و رهبری نباشد سیلی می‌خورند.

برخی با تحریف سخنان امام راحل عوام فریبی می‌کنند

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان این‌که اشتباه بعدی عدم توجه به تفاوت‌ها و متغیرها است، گفت: عصر پیامبر یک اقتضا دارد عصر امام علی(ع) نیز یک اقتضا، ما معتقد به فقه پویا هستیم نه فقه ایستا، اگر مجتهدی از دنیا برود مقلد باید به مجتهد زنده مراجعه کند، یک ساعت هم موسی نمی‌تواند بدون جانشین باشد، هارون گفت این گوساله و سامری فتنه هستند، فلانی (آیت الله هاشمی رفسنجانی) بعد از ۲۵ سال می‌گوید بروید به حرف‌های امام برگردید و ببینید درباره مرگ برآمریکا چه می‌گوید، در حقیقت این عوام فریبی است.

مقام معظم رهبری تثبیت کننده آرمان‌های امام راحل است

حجت‌الاسلام سعیدی بیان کرد: اشتباه بعدی استحاله خواص با سابقه است، یکی از مصیبت‌ها این است که آدم‌ها دچار تغییر می‌شوند ، بعضی از بزرگان قبل از انقلاب یک چیز و بعد از انقلاب چیز دیگری بیان می‌کنند، در زمان پیامبر(ص) نیز شعار می‌دادند که ما ولایت را الهی می‌دانیم اما پس از رحلت پیامبر(ص) نظرشان عوض شد و گفتند که پیامبر(ص) کاری انجام نداده و خودمان باید فکری بکنیم و به این ترتیب تاریخ را تغییر دادند.

وی افزود: در زمان حال برخی از آقایان (هاشمی رفسنجانی) که ۵۰ سال سابقه مبارزه دارند حرفشان همان حرف طلحه و زبیر است، رهبری ولی فقیه است و بر اساس قرآن و سنت کشور را اداره می‌کند و در حقیقت سیاست‌گذار رهبری بوده و دیگران اجرا کننده هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اشتباه دیگر دست‌اندازی به نرم‌افزار بعثت و ارکان اصلی امامت و ولایت است، بنده با تحقیق تاریخ آمریکا در ۲۰۰ سال گذشته متوجه این موضوع شدم که تمامی رئیس‌جمهوران و احزاب آمریکا با وجود اختلاف سلیقه اصول لیبرال دموکراسی را مقدس می‌شمارند و اجازه نمی‌دهند که به این اصول دست‌‌اندازی کنند، اما اینجا کاندیدهای ریاست جمهوری و مجلس به ساختار نرم‌افزار بعثت حمله می‌کنند، امام راحل آرمان‌های بعثت را پیاده کرد و رهبری این آرمان‌ها را تثبیت می‌کند.

ما در قبال لبنان، فلسطین، عراق و سوریه مسئولیت داریم

وی بیان کرد: اشتباه دیگر تفاوت در برداشت از حکومت دینی است که در این راستا ۲ نظر وجود دارد یکی اینکه اگر بخواهیم اقتصاد و تعامل‌مان روان شود باید در راستای نظام بین‌المللی و صندوق پول حرکت کنیم و دوم اینکه هیچ راهی برای تثبیت انقلاب به جز مقابله با آمریکا نیست که این ۲ دیدگاه در ۵ حوزه تاثیرگذار است یکی از آنها سیاست‌گذاری خارجی است که ما در قبال لبنان، فلسطین، عراق و سوریه مسئولیت داریم.

حجت‌السلام سعیدی گفت: اشتباه بعدی شخص محوری به جای حق محوری است متاسفانه ما گرفتار اشخاص شده‌ایم، در زمان امام علی(ع) به کسانی اعتماد کردند که با پیامبر(ص) دشمنی داشتند، امام خمینی نیز در همین راستا فرموده‌اند “من زنده باشم یا نباشم مشاغل حساس در دست نا اهلان قرار نگیرد”. آیا کسی که در فتنه ۸۸ نقش داشته می‌تواند فرماندار، استاندار و یا وزیر شود؟

وی اظهار داشت: اشتباه بعدی تمسک به سنت پیامبر برای مقابله با امام علی(ع) است، به شجره دست زدند تا ثمره آن درخت را خراب کنند و اشتباه دیگر تحمیل نظر بر رهبری است، تاثیرپذیری بزرگان از عناصر مشکوک نیز از دیگر اشتباهات است، اشتباه بعدی تخریب جریان وابسته با اهل بیت(ع) است، امروز نیز از زبان برخی از افراد گفته می‌شود اینها تندرو هستند اما آیا بسیجیان تندرو هستند؟ آیا آنها تازه به دوران رسیده و روستایی هستند؟ مقام معظم رهبری می‌فرمایند که حزب‌اللهی‌ها را تخریب نکنید اگر نبودند معلوم نبود که سرنوشت کشور چه می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016