یکشنبه 3 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نامه رئیس قوه قضائیه به خامنه‌ای درباره پرونده‌ بورسیه‌ها

دیگربان ـ صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به علی خامنه‌ای خواستار ورود قوه قضائیه به پرونده بورسیه‌های «غیرقانونی» شده است.

محمدعلی پورمختار٬ نماینده مجلس با بیان این مطلب افزوده «نظر لاریجانی این است که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عدم ارجاع پرونده بورسیه‌ها به قوه قضاییه باید اصلاح شود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پورمختار اضافه کرده «طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید کمیته‌ای در شورا برای بررسی شکایت بورسیه‌ها تشکیل شود که به نظر من هم این مصوبه ناقض قانون اساسی است.»

به گفته وی «شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است دیوان عدالت نباید به جزئیات ورود کند چون صلاحیت این ورود را ندارد.»

بر اساس مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی٬ قوه قضائیه نمی‌تواند در موضوعات علمی و آموزشی ورود کند زیرا صلاحیت این کار بر عهده نهادهای علمی و آموزشی است.

به همین دلیل دانشجویان بورسیه نمی‌توانند در خصوص وضعیت خود و نحوه عملکرد وزارت علوم به قوه قضائیه شکایت کنند.

این دانشجویان اخیرا در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار ابطال این مصوبه و مصوبه ‌های «غیر قانونی و خارج از حدود» دیگر شدند تا زمینه شکایت این دانشجویان به مراجع قضایی فراهم شود.

صادق لاریجانی هم نامه‌ای را در خصوص مصوبه شورا به علی خامنه‌ای نوشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016