سه شنبه 5 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خشم محافظه‌کاران از تشبیه مذاکرات به واقعه عاشورا


محمود علوی

دیگربان ـ تشبیه مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ به واقعه عاشورا از سوی محمود علوی٬ وزیر اطلاعات دولت حسن روحانی با خشم گسترده محافظه‌کاران تندرو مواجه شده است.

محمود علوی در تازه‌ترین سخنرانی خود به مناسبت روز عاشورا گفته دولت در مذاکرات هسته‌ای با غرب از تاکتیک امام حسین استفاده کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عبدالله حاجی صادقی٬ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در واکنش به این اظهارات گفته «من نمی‌دانم برخی از آقایان با چه منطقی ادعا می‌کنند عاشورا هم صحنه مذاکره امام حسین بوده است.»

حاجی صادقی افزوده «هیچ مشابهتی بین مذاکرات هسته‌ای و مذاکره عاشورا وجود ندارد و بهتر لست دوستان دست درازی به الگوها و فرهنگ عاشورایی نکنند که عواقب سنگینی دارد.»

محمد جواد کریمی قدوسی٬ نماینده مجلس هم گفته «پیشتر آقای علوی مواضعی را در خصوص رعایت خطوط قرمز رهبری در مذاکرات نقل کرده بودند که پس از تذکر دفتر رهبری مجبور به عذرخواهی شدند.»

کریمی قدوسی افزوده « تحریف مبانی عاشورا تلاشی ناکام برای برای توجیه اعمال خلاف اصول اعتقادات انقلابی و توجیه مواضع سیاسی آقای روحانی و هاشمی رفسنجانی است.»

اسماعیل کوثری٬ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم در این زمینه گفته « وزیر اطلاعات و آقایانی که این نظر را داده‌اند باید نظر خود را اصلاح کنند و از برداشت اشتباه خود تبری بجویند و عذرخواهی کنند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016