سه شنبه 5 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

چهار نظامی دیگر ایرانی در سوریه کشته شدند


از راست: جبار عراقی، حمیدرضا دایی تقی، ابوذر امجدیان و پویا ایزدی

بی بی سی ـ منابع خبری ایران گزارش کردند که چهار نظامی دیگر ایرانی در درگیری‌های سوریه کشته شده‌اند.

روز سه‌شنبه، ٥ آبان (٢٧ اکتبر)، منابع خبری ایران گزارش کردند که سه نظامی ایرانی به نام های حمیدرضا دایی تقی، جبار عراقی و پویا ایزدی روز دوشنبه در جریان جنگ بین نیروهای دولتی و مخالفان در سوریه جان خود را از دست داده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منابع خبری جمهوری اسلامی نظامیان اعزامی به سوریه را مدافعان حرم حضرت زینب می‌نامند که برای دفاع از زیارتگاه‌های شیعیان در برابر خطر حمله تندروهای اسلامگرا کشته می‌شوند.

براساس گزارش‌ها، حمیدرضا دایی تقی از اهالی اصفهان، جبار عراقی از خوزستان و پویا ایزدی از لنجان استان اصفهان و همگی از اعضای سپاه پاسداران بوده‌اند.

ساعاتی بعد، خبرگزاری فارس از کشته شدن ابوذر امجدیان، از اعضای سپاه پاسداران در سوریه خبر داد. ابوذر امجدیان از شهرستان سنقروکلیایی بود که ظاهرا در روزهای اخیر در سوریه کشته شده است. این خبرگزاری یادآور شده است که پیش از این هم سه نظامی دیگر از استان کرمانشاه به نام‌های مهدی نوروزی، صادق یاری و (سعید) قارلقی "در دفاع از حرم آل‌الله در عراق به شهادت رسیده‌اند."

خبرگزاری بسیج با انتشار تصویری از ابوذر امجدیان، به نقل از عمویش که مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کامیاران است، نوشته که او داوطلبانه به سوریه رفت و در روز تاسوعا در حلب کشته شد.

در دو هفته اخیر و همراه با گزارش‌های حاکی از درگیری سنگین بین نیروهای دولتی سوریه و مخالفان حکومت این کشور در شهر حلب و برخی نقاط دیگر، آمار منتشر شده از تلفات نظامی ایران در آن کشور افزایش یافته است. روز دوشنبه، برخی منابع خبری جمهوری اسلامی گفتند که طی یک هفته گذشته، شمار کشته‌شدگان ایرانی جنگ در سوریه به بیست نفر رسیده است.

موضع رسمی جمهوری اسلامی در مورد اعزام نظامیان ایرانی به سوریه این بوده است که این افراد به عنوان مستشار به نیروهای دولتی در جنگ علیه مخالفان مشاوره می‌دهند.

از اواخر ماه سپتامبر، روسیه نیز با استقرار هواپیماهای نظامی در سوریه به حمایت از نیروهای دولتی این کشور در عملیات نظامی شرکت داشته است. ایران و سوریه متحدان اصلی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در جنگ با مخالفان مسلح حکومت این کشور محسوب می‌شوند.

خبرگزاری دولتی سوریه - سانا - در گزارش‌های روز سه‌شنبه خود، بروز درگیری‌های سنگین در منطقه حلب، حما و دمشق را گزارش کرده و از تلفان سنگین مخالفان خبر داده اما در مورد تلفات نیروهای سوری گزارشی منتشر نکرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016