پنجشنبه 14 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نظریه‌پردازی٬ دستگیری٬ پرونده‌سازی!

نکته‌ی جالب توجه این‌جاست که تشکیلات اطلاعاتی سپاه پاسداران٬ بی‌توجه به بازگو شدن چند باره‌ی نظریه‌ی "نفوذ" در میان اهل رسانه دقیقاً همان «نظریه» را به دستگیرشدگان ماه آبان نسبت دادند٬ و دور از انتظار نیست که بر اساس همین نظریه‌ی از پیش ساخته و پرداخته شده٬ برای این روزنامه‌نگاران پرونده‌سازی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ف. م. سخن
ویژه خبرنامه گویا

شبکه دو ی سیمای جمهوری اسلامی٬ گفت و گوی خود را با «کارشناس اطلاعات سپاه» در باره ی نفوذگران به رسانه های داخلی پخش کرد. در این عملیات٬ که طبق معمول٬ عملیات پیچیده ی سربازان گمنام امام زمان نامیده شد٬ چند روزنامه نگار بازداشت شدند. بازداشت شدگان بنا بر اعلامیه قبلی سپاه پاسداران٬ «اعضای شبکه نفوذی همکار با دولت های متخاصم غربی که در فضای مجازی و مطبوعات کشور فعال بودند» نامیده شدند. مطابق بزرگ‌نمایی ها و حماسه پردازی های همیشگی٬ این دستگیری ها «پس از ماه ها رصد مستمر اطلاعاتی و اشراف همه جانبه به ابعاد فعالیت های این شبکه» انجام شده است.

نکته ی جالب توجه این‌جاست که تشکیلات اطلاعاتی سپاه پاسداران٬ بی توجه به بازگو شدن چند باره ی نظریه ی «نفوذ» در میان اهل رسانه و به خدمت گرفتن روزنامه نگاران جوان داخل کشور توسط «کارکنان با تجربه ی سایت ها و رسانه های ضد انقلاب» مستقر در خارج از کشور٬ که در سایت های متعدد و یک‌شکلِ وابسته به حکومت در ماه مرداد منتشر شده بود٬ دقیقا همان «نظریه» را به دستگیر شدگان ماه آبان نسبت دادند٬ و دور از انتظار نیست که بر اساس همین نظریه ی از پیش ساخته و پرداخته شده٬ برای این روزنامه نگاران پرونده سازی کنند.

قدری گشت و گذار در سایت «امپراتوری دروغ» که مجموعه ی توهمات و خیال پردازی های دستگاه اطلاعاتی کشور را از منابع مختلف و سایت ها و روزنامه هایی چون «مشرق» و «وطن امروز» نقل می کند٬ دقیقا طابق النعل بالنعل بودن نظریه های پیشین٬ با گفتارها و اتهامات امروزی را نشان می دهد. اصولا مشخص نیست٬ که سنگ اولیه ی این نظریه ها٬ ابتدا از طرف آیت الله خامنه ای گذاشته می شد و سپس دستگاه اطلاعاتی٬ به توهمات او بال و پر می دهد و در نهایت عده ای را به منظور نشان دادن صحت تئوری های آیت الله دستگیر می کند٬ یا این که او ابتدا تحت تاثیر نوشته های بولتن های محرمانه ی اطلاعاتی قرار می گیرد و وقتی مورد را پسندید و مقبول دانست٬ دستگاه های اطلاعاتی٬ آن را مبنای سرکوب روزنامه نگاران و رسانه ها قرار می دهند. به هر حال فرق چندانی میان این دو حالت دیده نمی شود. آن چه اهمیت دارد٬ انطباق تصنعی اعترافات آتی و پرونده سازی ها با نقشه ی از پیش طراحی شده٬ و اثبات درستی نظریات رهبر انقلاب است.

عین همین موضوع در هنگام بازداشت عوامل قتل های زنجیره ای رخ داد و چون رهبر معتقد بود که اسراییل در این قتل ها دست داشته٬ لذا بعد از طرح این نظریه در روزنامه هایی چون کیهان٬ بازجوها٬ مشغول «انطباق دادن» اعتراف متهمان از جمله همسر سعید امامی٬ با نظریه ی رهبر شدند و بعد از شکنجه های مفصل٬ دستگیر شدگان همگی سفر به اسراییل و دستور گرفتن از اسراییل و عمل به فرامین اسراییل و بسیاری کارهای باورنکردنی دیگر را بر گردن گرفتند!

اکنون باید منتظر باشیم تا روزنامه نگاران دستگیر شده٬ اعترافاتی بکنند که کلمه به کلمه٬ تایید کننده ی نظریه ی «نفوذ» باشد که توسط «مجموعه ای از مخرب ترین فعالان رسانه ای اپوزیسیون خارجی و داخلی در یک فرآیند پیچیده و هرمی چند لایه٬ با شبکه سازی از خبرنگاران داخلی در راستای ادارک سازی» صورت گرفته است.

این روش به قدری مفتضح و دستمالی شده که صدای حسن روحانی را نیز -که خود یک متخصص امنیتی است- در آورده و او را به اعتراض واداشته است.


از دقیقه دوازده و چهل و شش به بعد:


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016