جمعه 15 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

باراک اوباما: امکان دارد بمب عامل سقوط هواپیمای روسی باشد

رئیس جمهوری آمریکا می گوید احتمال دارد یک بمب گذاری توسط تروریستها در داخل هواپیما، عامل نابودی هواپیمای مسافربری روسیه بر فراز صحرای سینای مصر در روز شنبه شده باشد.

به گزارش صدای آمریکا به نقل از نیویورک تایمز، آقای اوباما غروب پنجشنبه در یک گفت و گوی رادیویی گفت که ممکن است یک بمب در هواپیما قرار داده شده باشد.

با این‌حال، رئیس جمهوری آمریکا مانند مقام‌های بریتانیا،‌ به قطعیت این را نگفت. دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا پنجشنبه شب گفت به احتمال زیاد بمبگذاری دلیل سقوط هواپیمای روسی در مصر بوده است.

واکنش مقام های آمریکا و بریتانیا، به سقوط هواپیمای روسیه در مصر است. این هواپیمای مسافری خطوط هوایی متروجت روسیه، صبح روز شنبه ۹ آبان بر فراز صحرای سینا سقوط کرد و تمام ۲۲۴ مسافر و خدمه آن کشته شدند.

در حالیکه مقام های مصر، هرگونه اقدام تروریستی را رد می کنند، مقام های آمریکایی سه شنبه ۱۲ آبان گفتند ماهواره های آمریکا در لحظه سرنگونی هواپیمای مسافربری روسی در صحرای سینا، "یک نقطه حرارتی" را ثبت کرده اند.

آقای اوباما به قطعیت درباره سقوط هواپیمای روسی نظر نداد. او گفت "من فکر می کنم ما هنوز نمی دانیم." رئیس جمهوری آمریکا این سخنان را به رادیوی KIRO که در سیاتل آمریکا است، گفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: "وقتی یک حادثه سقوط هواپیما روی می دهد، اول از همه یک تراژدی روی داده اما بعد شما باید مطمین شوید که تحقیقات در محل حادثه آغاز شده است. من فکر می کنم که امکان وجود یک بمب در هواپیما وجود داشته است. ما این مساله را خیلی جدی می گیریم."

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: "ما قصد داریم وقت زیادی صرف کنیم تا قبل از هرگونه اظهارنظر قطعی، براساس تحقیقات و اطلاعات خودمان مطمین شویم که واقعا چه اتفاقی افتاده است."

آقای اوباما افزود:‌"اما به طور قطع این ممکن است که در هواپیما بمبی بوده است."

پنجشنبه صبح در کاخ سفید، مقام های رسمی گفته بودند که هنوز درباره عامل حادثه سقوط هواپیمای روسی در نزدیکی شرم الشیخ، به قطعیت نرسیده اند اما تاکید داشتند که دولت احتمال وجود یک بمب را منتفی نمی داند.

اما در لندن، روز پنجشنبه، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا با قطعیت بیشتری درباره تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیمای روسی نظر داد. به گفته آقای کامرون دلیل سقوط هواپیمای روسی، "به احتمال زیاد بمبگذاری" بوده است.

وی افزود: "این نتیجه‌گیری براساس همه شواهدی که تا حالا بدست آمده، است."

هرچند روسیه و مصر در انتظار نتایج تحقیقات هستند و از بقیه خواستند عجله نکند اما تاکنون بریتانیا،‌ هلند و شرکت آلمانی لوفت هانزا همه پروازها از روی شرم الشیخ را متوقف کرده اند.

هواپیمای ایرباس آ-۳۲۱ خطوط هوایی متروجت، تنها ۲۳ دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه شرم الشیخ در نقطه دور افتاده ای از صحرای سینا سقوط کرد که بزرگترین حادثه هوایی از این نوع در مصر بشمار می رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016