دوشنبه 18 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سرتیپ همدانی "در حادثه رانندگی" در سوریه کشته شده است

اسماعیل کوثری، نماینده و رئیس کمیته دفاعی مجلس ایران گفته است که سرتیپ حسین همدانی، از فرماندهان سپاه در حادثه رانندگی در سوریه جان خود را از دست داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی ـ آقای کوثری به تلویزیون العالم، شبکه عربی رادیو تلویزیون ایران، گفته است که خودروی حامل آقای همدانی هنگام سبقت از یک کامیون به دلیل باریک بودن جاده و زیاد بودن سرعت واژگون شده و او در این حادثه دچار ضربه مغزی شده است.

خبر کشته شدن این فرمانده ارشد سپاه در منطقه حلب سوریه، حدود یک ماه پیش اعلام شد و در آن زمان گفته شد که او هنگام عملیات مستشاری به دست نیروهای گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) کشته شده است.

اسماعیل کوثری در توضیح "شهید" خطاب کردن آقای همدانی با وجود کشته شدن او در حادثه رانندگی گفت: "دلیل اینکه ما به ایشان می‌گوییم شهید، این است که وی هم هجرت کرد و هم مجاهدت".

آقای کوثری درباره ماموریت آقای همدانی هم گفت که او بعد از آغاز "همکاری و هماهنگی بین روسیه، ایران، عراق، سوریه و حزب‌الله"، به دلیل آشنایی‌ با منطقه به حلب رفته تا "آنجا را از نزدیک مشاهده و در چارچوب همان کار مستشاری به فرماندهان نظامی کمک کند".

پیش از این از علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نقل شده بود که آقای همدانی "با سه نفر همراه بود که در حادثه خودرو و در صحنه شناسایی به شهادت رسید".

آقای شمخانی توضیح بیشتری درباره این حادثه نداده بود.

از حدود یک ماه پیش و بعد از آغاز عملیات ارتش سوریه و متحدانش علیه شورشیان در حلب تاکنون بیش از ۴۰ ایرانی از جمله تعدادی از درجه‌داران سپاه در سوریه کشته شده‌اند.

ایران همچنان تاکید می‌کند که در سوریه حضور مستشاری و آموزشی دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016