سه شنبه 19 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

شیرین عبادی خواستار تلاش برای رفع حصر موسوی، کروبی و خانم رهنورد شد


شیرین عبادی

شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل در جمع هشتاد شهردار از شصت کشور جهان در ایتالیا، حصر زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی را خلاف موازین حقوق بشر دانست و خواستار تلاش برای رفع حصر آنان و آزادی کلیه زندانیان سیاسی در ایران شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، خانم عبادی این سخنان را در مراسم افتتاحیه نشست سه روزه «وحدت در کثرت» با محور آرمان‎های صلح در شهر فلورانس در کشور ایتالیا بیان کرد.

این سمینار از تاریخ پنجم تا هشتم نوامبر با حضور شهرداران شهرهای برخی کشورهای جهان که با مشکل‌های پناهندگی و مهاجرت و بیکاری و بزه‌کاری درگیر هستند، برگزار شد.

پنجم نوامبر، سالروز درگذشت «جورجو لاپیرا»، شهردار شهردار شهر فلورانس در سال‌های بین ۱۹۵۱ و ۱۹۶۵ است که اولین کنفرانس شهرداران شهرهای جهان را برای برقراری صلح جهانی در ۲ اکتبر ۱۹۵۵ در زمان جنگ سرد برگزار کرد.
از همین رو خانم عبادی در مراسم افتتاحیه نشست شهرداران که با هدف بررسی عواملی که می‌توانند صلح و امنیت را تهدید کنند، برگزار می‌شد، از جنگ‌های نیابتی در منطقه خاورمیانه انتقاد کرد. او در ادامه با انتقاد از سیاست‌های برخی کشورها از جمله امریکا، اسرائیل، روسیه، عربستان و ایران در منطقه خاورمیانه، خواستار اقدام‌های مناسب این کشورها در جهت مسئولیت‌های بین‌المللی‌شان برای ایجاد صلح و امنیت در جهان شد.

همچنین همزمان با برگزاری نشست سه روزه «وحدت در کثرت» با محور آرمان‎های صلح در شهر فلورانس، مراسم شانزدهمین جایزه دو سالانه «گالیله ۲۰۰۰» نیز برگزار و از شش نفر که به اعتقاد هیت داوری این جایزه، به پیشبرد صلح از طریق فرهنگ وهنر کمک مى‌کنند، تقدیر شد. نرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر یکی از برندگان جایزه سال ۲۰۱۵ «گالیله ۲۰۰۰» بود. بر همین اساس تقی رحمانی، همسر خانم محمدی نیز در این مراسم شرکت داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016