چهارشنبه 20 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سخنرانی علی مطهری در دانشگاه شیراز با حواشی زیاد پایان یافت

Ali-Motaharisaham-55851.jpg
سحام نیوز - به گزارش منابع خبری، دانشگاه شیراز دو میهمان ویژه داشت. علی مطهری و حسن عباسی. چهره‌هایی که از طرف تشکل‌های دانشجویی برای سخنرانی دعوت شده بودند. از ساعات اولیه عصر دانشگاه شیراز جو امنیتی عجیبی به خود گرفت و گیت‌های بازرسی یکی پس از دیگری از درب ورودی دانشگاه شیراز تا درب سالن محل سخنرانی ایجاد شده بود و بسیجیان را به داخل راه ندادند. از رسانه ها نیز تنها خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا و ایلنا مجوز ورود داشتند. علی مطهری با نیم ساعت تاخیر ساعت هفت سخنرانی خود را آغاز کرد در حالی که پشت درب‌های سالن سخنرانی مملو از بسیجیانی بود که علی‌رغم صندلی‌های خالی، به آن‌ها اجازه ورود ندادند.

دومین حضور علی مطهری در شیراز برای سخنرانی در دانشگاه شیراز با حاشیه‌های فراوان همراه شد، به نحوی که حواشی سخنرانی عصر دیروز علی مطهری در دانشگاه شیراز از پررنگ تر از متن بود. بر اساس گزارش ایلنا علی مطهری روز گذشته برای شرکت در جلسه دادگاه شکایت خود از افرادی که اسفند ماه گذشته در جریان حضورش در شیراز به وی حمله کرده بودند به شیراز وارد شده بود. با وجود این که فرماندار شیراز پیش از این از صدور مجوزهای قانونی برای حضور و سخنرانی مطهری در شیراز خبرداده بود، حضور این نماینده مجلس در دانشگاه شیراز بار دیگر با حاشیه‌هایی همراه بود.

ممانعت برخی گروه‌های دانشجویی از ورود مطهری به دانشگاه شیراز و ممانعت از ورود خبرنگاران به تالار حکمت دانشگاه که قرار بود مطهری در آن به سخنرانی بپردازد از جمله حاشیه‌های این حضور بود. تجمع دانشجویان (بسیجیان) پشت در دانشگاه شیراز زیاد بود. قفل کردن در سالن حکمت باعث شد تا دانشجویان زیادی پشت درهای این سالن تجمع کنند. ورود دانشجویان به تالار فجر دانشگاه شیراز که فریدون عباسی دیگر سخنران دانشگاه شیراز در آن مشغول به سخنرانی بود بدون مسایل امنیتی آزاد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسیجیان در پشت درب سالن حکمت با سر دادن شعار «ارشاد حیا کن دانشگاه را رها کن»، «انجمن صفوی رسوا باید گردد»، «دانشگاه تک صدایی نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم»، «دانشگاه امنیتی نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم» نسبت به عدم ورود خود اعتراض کردند.

علی مطهری در پاسخ به سوال بسیجی‌ای که «دانشجو» خوانده شده، مبنی بر این که «آقای مطهری این برنامه مزین به نام امام حسین (ع) است ولی متاسفانه قطعا راه آن‌هایی که در سال‌های گذشته به عاشورای حسینی توهین کردند از شما جداست، امام راحل در شهریور ۵۸ فرمودند هرگاه آمریکا و روزنامه‌ها و رسانه‌های استکبار از شما تعریف کردند بدانید دچار اشتباه هستید، حالا آقای مطهری بفرمایید که الآن شما چکار کرده‌اید که رسانه‌های استکبار و بیگانه از شما تعریف می‌کنند؟ برابر ابلاغ سخن‌گوی قوه قضائیه و دادستان کل کشور، پخش صوت و تصویر رئیس دولت اصلاحات ممنوع است، پس چرا اکنون این تشکل مرتکب این تخلف شده است؟ آقای مطهری دلیل خود برای ممانعت از مناظره با دکتر زاکانی و حسن عباسی را بیان کنید؟‬‎»، گفت: به نظر من این‌گونه مناظرات مثل خروس بازی است و من خوشم نمی‌آید.

مطهری ادامه داد: اصل ممنوع‌التصویری رییس دولت اصلاحات غیرقانونی است و باید حتما دادگاه گرفته شود و حکم صادر گردد. بحث حصر خانگی هم همین‌طور است. درست است که برخی افراد از قانون تمکین نکردند، آن‌ها هم باید محاکمه شوند ولی نباید بدون محاکمه آن‌ها را درون یک لونه‌ای حبس کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال ۸۸ سه نوع تخلف اشتباه برخی نهادهای حکومتی، برخی اشتباهات احمدی‌نژاد و برخی اشتباهات این دو نفر.

وی در ادامه به بازداشت فله‌ای تعدادی از روزنامه‌نگاران در هفته گذشته توسط اطلاعات سپاه اشاره کرد و گفت: 
الآن در قضیه خبرنگاران هم همین موضوع صادق است. اصلا چه ربطی به اطلاعات سپاه دارد که آن‌ها را دستگیر کرده است. مگر ما وزارت اطلاعات نداریم. خوب اگر این‌ها جاسوس‌اند باید شفاف سازی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016