پنجشنبه 21 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

طرح مسئله حمید بابائی در دیدار وزیر خارجه بلژیک و روحانی


حسن روحانی و دیدیه رندرز

وزیر امور خارجه بلژیک، دیدیه رندرز مسئله حمید بابائی را در دیدار خود با حسن روحانی مطرح کرد. حمید بابائی دانشجوی دانشگاه لیژ که در ژوئیه ۲۰۱۳ برای تعطیلات به ایران سفر کرده بود به اتهام جاسوسی دستگیر و تا کنون در زندان بسر می برد.آقای رندرز تاکید کرده است که در این مورد از آقای روحانی توضیحات بیشتری خواسته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای رندرز تاکید کرد که در این مذاکرات دو جانبه علاوه بر موضوعات کلی سیاسی و اقتصادی که با مقامات ایرانی مطرح کرده است به موضوع حقوق بشر و موضوع خاصی مثل مسئله آقای حمید بابائی نیز پرداخته است.
رندرز تاکید کرد:

اگر ایران می خواهد که به تبادل دانشجو ادامه دهد بنا بر این تبادل دانشجو باید در امنیت کامل انجام پذیرد.


حمید بابایی، دانشجوی دکترای فایننس (امور مالی)
در دانشگاه لیژ بلژیک، که اکنون در ایران زندانی است.

وی یاد آوری کرد که نباید فراموش کنیم که در ماهها و سالهای گذشته تلاشهائی که برای جلوگیری از گسترش و یا تولید سلاح هسته ای در ایران صورت گرفته است به موفقیت رسیده است ولی معتقد نیستم که این پرونده از آنچه در خیابانهای تهران می گذرد از اهمیت بیشتری برخوردار است وی تاکید کرد این تجربه را باید به یاد داشته باشیم که از کجا به اینجا رسیده ایم!

وزیر امور خارجه بلژیک همچنین تاکید کرد که مسئله او تنها راضی کردن افکار عمومی بلژیک نیست بلکه حل واقعی این پرونده هدف اوست . وی می گوید بر خلاف وزرای پیشین تلاش وی این است که در بلژیک بی سرو صداتر باشد و در خارج از بلژیک کارآمدتر عمل کند.

ترجمه از: سیامک فرید
[لینک به اصل خبر در سایت شبکه آر.تی.بی.اف بلژیک]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016