جمعه 22 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

امام جمعه موقت تهران: سخنان رئیس‌جمهور نیش‌دار است

912A9B06-4ABA-43D2-8C74-7E118C6E05CC_w640_r1_s.jpg
امام جمعه موقت تهران در واکنش به انتقادات اخیر حسن روحانی از قوه قضاییه و رسانه‌های نزدیک به جریانات امنیتی، این سخنان را «نیش‌دار» و حاصل «عصبانیت» خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس، کاظم صدیقی در انتهای خطبه‌‎های نماز جمعه این هفته تهران گفت: «آقای رئیس‌جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات مطالبی را گفتند که نیش داشت. از چه کسی دفاع می‌کنید و به چه کسی حمله می‌کنید؟ کسی که در رأس دستگاه اجرایی قرار دارد نباید با مسائل با عصبانیت برخورد کند. نباید نیش‌دار صحبت کند.»

حسن روحانی روز یکشنبه این هفته، ۱۷ آبان در مراسم گشایش نمایشگاه مطبوعات، برخی رسانه‌ها را «پلیس مخفی» خواند و عنوان کرد که این رسانه‌ها حاشیه امنیتی دائمی یافته‌اند و از تنبیه و توقیف و تهدید مصون شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنین با اشاره‌ای کنایه‌آمیز به قوه قضاییه گفت که «اگر نمک فاسد شود، کار سخت می‌شود».

این سخنان واکنش شدید رئیس قوه قضاییه را به دنبال داشت که آن را «خلاف» و مصداق «افترا» و «تهمت» دانست و اظهار داشت که جملات آقای روحانی در مورد قوه مجریه هم کاربرد دارد و می‌توان گفت که «اگر قوه مجریه فاسد شود، اگر دولت فاسد شود و اگر رئیس‌جمهور فاسد شود کار سخت می‌شود».

اما این پایان ماجرا نبود چنان که روحانی اصول‌گرای دیگری به انتقاد از اظهارات حسن روحانی پرداخت و این بار از تریبون نماز جمعه تهران.

کاظم صدیقی اظهار داشت: «حیف است که رئیس‌جمهور در برابر بیگانگان رعایت ادبیات و همه جوانب را بکند اما در حمله به خودی‌ها، به مؤمنین، متدینین و خدمتگزاران کشور طور دیگری صحبت کند. حیف است آقای رئیس‌جمهور در حصار جریان خاصی قرار گیرد.»

امام جمعه موقت تهران در نهایت تاکید کرده که «این نوع ادبیات در شأن یک رئیس‌جمهور نیست».

دولت حسن روحانی تحت حملات شدید رسانه‌‌ای مانند کیهان قرار دارد که مخالف مذاکرات و توافق هسته‌ای بوده. کیهان در عین حال با انتشار گزارش‌های مداومی از دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی تاکنون مدعی کشف جریان‌های «جاسوسی» و «وابسته به بیگانگان» است که سرنخ آنها به چهره‌های سیاسی و مطبوعاتی منتقد حکومت ایران می‌رسد.

این روزنامه به تازگی نیز در پی اقدام سپاه پاسداران در بازداشت چند تن از فعالان مطبوعاتی به اتهام فراهم آوردن زمینه «نفوذ» آمریکا در ایران، گزارشی منتشر کرد که در آن برخی مسئولان عالی وزارت ارتباطات را به جاسوسی متهم می‌ساخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016