دوشنبه 25 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کشف ۹ گور دسته‌جمعی با ۱۳۰ جنازه در سنجار

• پس از کشف یک گور شامل جنازه ۸۰ زن ایزدی، هشت گور دسته‌جمعی دیگر در سنجار کشف شدند. این گورهای شامل جنازه ۵۰ غیر نظامی متعلق به اقلیت ایزدی‌ها هستند. این افراد احتمالا توسط داعش اعدام شده‌اند.

دویچه وله ـ پس از آزادسازی سنجار (شنگال) از اشغال نیروهای "دولت اسلامی" توسط پیشمرگه‌های کرد در روز جمعه ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) تا کنون ۹ گور دسته‌جمعی در این شهر کشف شده است. گورهای کشف‌شده مجموعا حاوی ۱۳۰ جنازه وابستگان و پیروان اقلیت ایزدی‌هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز یک‌شنبه هشت گور دسته‌جمعی در نزدیکی سنجار که حاوی جنازه ۵۰ شهروند ایزدی بود کشف شده است. روز شنبه نیز یک گور شامل جنازه ۸۰ زن ایزدی در حومه سنجار کشف شده بود. به احتمال قوی این جنازه‌ها متعلق به کسانی است که توسط نیروهای داعش اعدام شده‌اند.

در تابستان سال ۲۰۱۴ (سال گذشته میلادی) نیروهای دولت اسلامی شهر سنجار را اشغال کردند و در نتیجه ده‌ها هزار نفر از ساکنان این شهر به کوهستان‌های اطراف فرار کردند اما به دلیل نبودن هرگونه امکان زندگی از جمله خوردن و آشامیدن، در مدت کوتاهی یا کشته و یا اسیر شدند.

گروه "دولت اسلامی" اقلیت ایزدی را "شیطان‌پرست و کافر" می‌داند و در نتیجه مردان آنها را کشته و زنان را به بردگی جنسی می‌گیرد. سازمان ملل متحد اقدامات داعش در سنجار را "کشتار قومی" دانسته است.

پس از بیش از یک سال اشغال سنجار، سرانجام جمعه شب پیشمرگه‌های کرد توانستند این شهر را آزاد کنند . سنجار موقعیت استراتژیکی دارد چرا که همانند پلی بین دو منطقه تحت اشغال داعش در سوریه و عراق است. این شهر، رقه در سوریه را به موصل در عراق وصل می‌کند.

"دولت اسلامی" اما همچنان کنترل بخش‌هایی در شمال و غرب عراق را در دست دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016