جمعه 29 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پخش زنده سخنرانی مراد فرهادپور و محمدرضا نیکفر در دانشگاه هومبولت برلین


مراد فرهادپور ـ محمدرضا نیکفر

امروز جمعه ۲۹ آبان/ ۲۰ نوامبر از ساعت ۳۰: ۱۸ به وقت اروپای مرکزی (۲۱ به وقت ایران) در ساختمان اصلی دانشگاه هومبولت برلین سخنرانی مراد فرهادپور و محمدرضا نیکفر با عنوان «هرمنوتیک و سیاست» برگزار خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند این برنامه را از زمان آغاز آن به‌شکل زنده از [این سایت] دنبال کنند.

***

مراد فرهادپور، فلسفه‌دان، نویسنده، مترجم، روزنامه‌‌نگار و شاعر ایرانی است و کار ترجمه متون فلسفی را از دههٔ ۶۰ خورشیدی آغاز کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او یکی از چهره‌های روشنفکری چپ نو در ایران به‌شمار می‌رود. او در دههٔ ۷۰ برای نشریات روشنفکری نظیر راه نو، کیان، و آدینه مطلب می‌نوشت. تلاش‌های فرهادپور و نزدیکانش در معرفی دقیق "مکتب فرانکفورت" در فضای روشنفکری ایران موجب ایجاد جریانی از روشنفکران جوان چپ‌گرا شده ‌است. او و هم‌فکرانش در سال‌های اخیر چهره‌هایی جدیدی از فیلسوفان چپ اروپایی هم‌چون آلن بدیو و جورجو آگامبن و اسلاوی ژیژک را به جامعه ایرانی معرفی کرده‌اند.

محمدرضا نیکفر، تحصیلکرده رشته‌های فلسفه، علوم سیاسی و خاورشناسی در آلمان و از روشنفکران چپ ایران است. او دکترای فلسفه دارد و رساله پایان تحصیلاتش دربارهٔ مارتین هایدگر، فیلسوف آلمانی است.

محمدرضا نیکفر در نشریات نگاه نو، کیان، آفتاب، مدرسه و سایت‌های نیلگون، زمانه و بی‌بی‌سی مطلب نوشته است.

او همچنین نویسنده چند کتاب به فارسی و آلمانی در زمینه خشونت، حقوق بشر و اندیشه‌های سیاسی و فلسفی است.

محمدرضا نیکفر در حال حاضر سردبیر رادیو زمانه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016