شنبه 30 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مصباح یزدی: برخی دولتی‌ها سخنان اصلاح‌طلبان را نشخوار می‌کنند

139307191905233343823594.jpg
محمد‌تقی مصباح یزدی گفته «رخنه سکولاریسم در تار و پود فرهنگ جامعه رو به فزونی است» و اظهارات «برخی سخنان دولتمردان فعلی نشخوار سخنان اصلاح‌طلبان است.»

به گزارش دیگربان٬ مصباح یزدی این مطلب را در جمع اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرده و از اینکه تفکر برخی روحانیون درباره آمریکا و غرب تغییر کرده اظهار «تاسف» کرده است.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت ارشاد دولت حسن روحانی گفته در سخنان علی جنتی «نمونه‌هایی» از اظهارات عطاء‌الله مهاجرانی وزیر پیشین ارشاد دیده می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته وی «این اظهارات برگرفته از تفکر سکولاریسم است. سکولاریسم،‌‌ همان مسئله‌ای است که در زمان اصلاحات در سخنرانی‌هایشان بیان کرده، ترویج کردند.»
مصباح یزدی اضافه کرده «این عده باور ندارند که اسلام عامل سعادت دنیا و آخرت است و دائم از لفظ مقام معظم رهبری دم می‌زنند، اما در عمق دل، اصلا ولایت‌فقیه را قبول ندارند.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود بدون اشاره به نام فردی گفته «بسیاری از کسانی که در طول نهضت، منبر‌ها رفته و سخنرانی‌ها کردند، قلم زده و مقاله‌ها نوشتند، زندان رفته و شکنجه‌ها شدند، عقب‌گرد کرده‌اند.»

مصباح یزدی بدون اشاره به نام حسن روحانی هم گفته «به یاد دارم اولین کسانی را که سعی می‌کردند در سخنرانی هایشان٬ عنوان امام را برای امام خمینی ترویج کنند و امروز برخی از آن‌ها برگشته‌اند.»

این روحانی اضافه کرده «اکثریت دولتمردان وقتی از توسعه نام می‌برند، آرمانشان آمریکا، هرچند یکی از ایالت‌های سطح پایین آن است.»

مصباح یزدی در پایان سخنرانی خود پیشنهاد کرده «باید راهی پیدا کرد تا تفکر صحیح اسلام در مسئولین حاصل شود، باید دنبال برنامه‌ریزی برای آینده بوده و کادرسازی کرد. حداقل برنامه‌ریزی شود تا در آینده این سیر نزولی و دور شدن از ارزش‌های اسلام، استمرار پیدا نکند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016