سه شنبه 3 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"قاسم سلیمانی در حلب زخمی شده است"

العربیه.نت- فارسی - گزارش‌ها از زخمی شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در سوریه حکایت دارد. کاخ سفید آمریکا نیز اعلام کرد که در حال پی‌گیری این گزارش‌ها است.

امیر موسوی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و روابط بین‌الملل در تهران که رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر نیز هست، در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، زخمی شدن قاسم سلیمانی را تایید کرده است.

امیر موسوی در این پست نوشته است: «آری، برادر مجاهد سرلشکر قاسم سلیمانی در میدان‌های نبرد زخمی شد. حال او هم‌اکنون خوب و رو به بهبودی است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سویی جاش ارنشت سخنگوی کاخ سفید آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار «العربیه» درباره گزارش‌های حاکی از زخمی شدن قاسم سلیمانی گفت: «از این گزارش‌ها خبر دارم اما نمی‌توانم آن راتایید کنم.»

او افزود که کاخ سفید در حال پی‌گیری این گزارش‌ها است.

پیش از این سایت اسرائیلی «دبکا» به نقل از منابع اپوزیسیون سوریه و همچنین سایت «ایران اسرار»، خبر زخمی شدن قاسم سلیمانی و وخیم بودن حال او را منتشر کرده بودند.

سایت «ایران اسرار» نزدیک به «شورای ملی مقاومت ایران، نوشته که قاسم سلیمانی به همراه دو تن از همراهانش ۱۲ روز پیش در اثر اصابت موشک ضد زره «تاو» در نبردهای حلب زخمی شدند.

بنا بر این گزارش، قاسم سلیمانی پس از دریافت کمک‌های اولیه، به تهران منتقل شد و هم‌اینک در یکی از بیمارستان‌ها در حال درمان شدن است.

پیش از این چند بار خبرهایی از زخمی شدن و حتی کشته شدن قاسم سلیمانی در جبهه‌های مختلف از جمله در عراق منتشر شده بود.

اخیرا و با آغاز دور جدید حملات نیروهای دولتی سوریه به همراه جنگجویان هم‌پیمانشان و با پشتیبانی هوایی روسیه علیه مواضع مخالفان حکومت اسد، قاسم سلیمانی به سوریه رفته تا دستکم فرماندهی بخشی از این نبردها را بر عهده بگیرد. تصاویری از حضور قاسم سلیمانی در سوریه از جمله در شهر حاضر در حومه حلب، منتشر شده است.

در هفته‌های اخیر بر شمار تلفان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در سوریه افزوده شده است؛ مساله‌ای که میزان افزایش حضور نظامی ایران را نشان می‌دهد. حسین همدانی، بلندپایه‌ترین فرمانده سپاه پاسداران در سوریه و از نزدیکان قاسم سلیمانی، ماه گذشته در حومه حلب کشته شد. گزارش‌ها از کشته شدن حدود ۸۰ تن از نیروهای سپاه پاسداران در هفته‌های اخیر به دست مخالفان اسد حکایت دارد.

علاوه بر نیروهای سپاه پاسداران، برخی گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران از جمله «حزب‌الله لبنان»، «ابوالفضل العباس» عراق، «فاطمیون» افغان»و «زینبیون» پاکستانی نیز در نبردهای سوریه در کنار نیروهای دولتی این کشور حضور دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016